Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 770628

Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu


Šimić, Marijana
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 770628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu
(Prevalence and types of speech disordes in children starting school)

Autori
Šimić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.07

Godina
2015

Stranica
96

Mentor
Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad

Ključne riječi
govorni poremećaji; učestalost; vrste; djeca pred polazak u školu; uloga odgojitelja
(speech disorders; prevalence; types; children starting school; the role of educators)

Sažetak
Cilj je rada odrediti učestalost i vrste govornih poremećaja u djece pred polazak u školu kao i ulogu odgojitelja u njihovoj prevenciji i terapiji. Istraživanje je provedeno u jednom zagrebačkom dječjem vrtiću. U prvom dijelu istraživanja je sudjelovao 101 ispitanik u dobi od 5 ; 6 do 7 ; 6 godina. U ispitivanju su korištena tri zadatka: zadatak opisivanja slike dječje sobe i radnji (Z1), zadatak imenovanja slika (Z2) i zadatak ponavljanja logatoma (Z3). U drugom dijelu istraživanja anketnim upitnikom su ispitani stavovi 41 odgojiteljice predškolske djece iste ustanove o njihovoj ulozi u prevenciji govornih poremećaja. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da učestalost govornih poremećaja u djece pred polazak u školu iznosi 26, 73%. Nadalje, najučestaliji govorni poremećaji su rotacizam, lambdacizam i sigmatizam koji se najčešće javljaju kao pojedinačni poremećaji i to kao distorzije glasova, a učestaliji kod dječaka. Istraživanje također pokazuje da odgojitelji prepozaju izgovorne poremećaje kod djece te u svom radu koriste razne igre za poticanje razvoja govora s ciljem prevencije i terapije govornih poremećaja u djeci predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimić, Marijana
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Šimić, M. (2015) 'Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}imi\'{c}, Marijana}, year = {2015}, pages = {96}, keywords = {govorni poreme\'{c}aji, u\v{c}estalost, vrste, djeca pred polazak u \v{s}kolu, uloga odgojitelja}, title = {U\v{c}estalost i vrste dislalija u djece pred polazak u \v{s}kolu}, keyword = {govorni poreme\'{c}aji, u\v{c}estalost, vrste, djeca pred polazak u \v{s}kolu, uloga odgojitelja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}imi\'{c}, Marijana}, year = {2015}, pages = {96}, keywords = {speech disorders, prevalence, types, children starting school, the role of educators}, title = {Prevalence and types of speech disordes in children starting school}, keyword = {speech disorders, prevalence, types, children starting school, the role of educators}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font