Pregled bibliografske jedinice broj: 770628
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 770628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost i vrste dislalija u djece pred polazak u školu
(Prevalence and types of speech disordes in children starting school)
Autori
Šimić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.07
Godina
2015
Stranica
96
Mentor
Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad
Ključne riječi
govorni poremećaji; učestalost; vrste; djeca pred polazak u školu; uloga odgojitelja
(speech disorders; prevalence; types; children starting school; the role of educators)
Sažetak
Cilj je rada odrediti učestalost i vrste govornih poremećaja u djece pred polazak u školu kao i ulogu odgojitelja u njihovoj prevenciji i terapiji. Istraživanje je provedeno u jednom zagrebačkom dječjem vrtiću. U prvom dijelu istraživanja je sudjelovao 101 ispitanik u dobi od 5 ; 6 do 7 ; 6 godina. U ispitivanju su korištena tri zadatka: zadatak opisivanja slike dječje sobe i radnji (Z1), zadatak imenovanja slika (Z2) i zadatak ponavljanja logatoma (Z3). U drugom dijelu istraživanja anketnim upitnikom su ispitani stavovi 41 odgojiteljice predškolske djece iste ustanove o njihovoj ulozi u prevenciji govornih poremećaja. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da učestalost govornih poremećaja u djece pred polazak u školu iznosi 26, 73%. Nadalje, najučestaliji govorni poremećaji su rotacizam, lambdacizam i sigmatizam koji se najčešće javljaju kao pojedinačni poremećaji i to kao distorzije glasova, a učestaliji kod dječaka. Istraživanje također pokazuje da odgojitelji prepozaju izgovorne poremećaje kod djece te u svom radu koriste razne igre za poticanje razvoja govora s ciljem prevencije i terapije govornih poremećaja u djeci predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)