Pregled bibliografske jedinice broj: 770584
Aktualnost Rousseauovih promišljanja filozofije odgoja s posebnim osvrtom na moralni odgoj
Aktualnost Rousseauovih promišljanja filozofije odgoja s posebnim osvrtom na moralni odgoj // Acta ladertina, 10 (2013), 1; 25-36 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 770584 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktualnost Rousseauovih promišljanja filozofije odgoja s posebnim osvrtom na moralni odgoj
(Rousseau's Thoughts on Philosophy of Education and Primarily on Moral Education)
Autori
Golubović, Aleksandra
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 10
(2013), 1;
25-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Rousseau ; odgoj ; moralni odgoj ; vrline ili kreposti ; vrijednosti
(Rousseau ; education ; moral education ; virtue ; values)
Sažetak
U radu se analiziraju glavne ideje Rousseauove filozofije odgoja, tj. glavni naglasci njegovoga odgojnog pristupa, posebice s obzirom na isticanje važnosti moralnoga odgajanja koje je izložio u djelu Emil ili o odgoju (dakle, čitav rad se odnosi isključivo na ovo djelo). Moralni odgoj, osobito kada je riječ općenito o odgajanju, vrstama, metodama i ciljevima odgoja, i danas ima presudno značenje, kako za čovjeka kao pojedinca tako i za čovjeka kao društveno biće. O odgoju ovisi kakva će netko postati osoba, tj. koje vrijednosti će zastupati i ostvarivati te kako će se odnositi prema drugim ljudima. Drugim riječima, o odgoju u najvećoj mjeri ovisi izgradnja osobnosti. Odgoj ili barem određena vrsta odgoja pretpostavlja se, ali i očekuje kao rezultat cjelokupnog odgojno-obrazovnog ili školskog sustava u nas, ali i svugdje u svijetu. No, nije u potpunosti jasno o čemu točno govorimo kada govorimo o moralnom odgoju. Stoga analiziramo Rousseauov pristup fenomenu moralnog odgoja i propitujemo u kojoj mjeri je njegova misao aktualna i danas.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filozofija