Pregled bibliografske jedinice broj: 770464
Turoperatori i hotelijeri u suvremenom turizmu
Turoperatori i hotelijeri u suvremenom turizmu. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2015 (monografija)
CROSBI ID: 770464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Turoperatori i hotelijeri u suvremenom turizmu
Autori
Gržinić, Jasmina ; Floričić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, ostalo
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2015
Stranica
256
ISBN
978-953-7498-97-9
Ključne riječi
turoperatori ; hotelijeri ; inovacije ; suvremeni turizam
(tour operators ; hoteliers ; innovations ; modern tourism)
Sažetak
U fokusu interesa nalaze se turoperatori, kao predstavnici turističke potražnje, i hotelijeri, kao nositelji ponude, kao i njihov odnos i aktivnosti koje su usmjerene na što kvalitetnije pozicioniranje i poslovanje u svrhu specijalizacije i diversifikacije ponude. Turističko gospodarstvo i „omjeri snaga“ u procesu su kontinuirane promjene. Tradicionalne pozicije se mijenjaju, turoperatori kao dominantni posrednički dionici nalaze se pred prijetnjom gubitka stalnih pozicija s kojih su desetljećima vladali organiziranim turizmom. Radi toga, njihov je glavni cilj upoznati poslovne aktivnosti turoperatora i hotelijera u suvremenom turizmu. Metodologija koja je primijenjena u ovom istraživanju obuhvaća teorijski i empirijski dio: od rada u kabinetu, pretraživanja, literature, analize i sinteze, do istraženih empirijskih podataka koji su integrirani u suvremene tehnologije i u formiranje i rast novih distribucijskih kanala u hotelskom marketingu. Tomu se pridružuje i razvoj novog, suvremenog posredništva uz anticipiranje utjecaja na prostor u kojem djeluju. Taj razvojni pravac prihvaćaju i vodeći svjetski turoperatori, mijenjaju i prilagođavaju strategije promocijskog spleta, te inoviraju modele distribucije uz kontinuirano upravljanje cijenama. Postignuti rezultati poslovnih aktivnosti turoperatora i hotelijera, ogledaju se kroz sljedaća poglavlja. U prva dva poglavlja ovoga rada rezultati su razvojna obilježja turoperatora, te načini djelovanja u međunarodnom okruženju. Daju se preporuke razvoja u skladu s društveno odgovornim poslovanjem. Utvrđuju se postojeća partnerstva u turizmu kao i europske inicijative koje valja iskoristiti u svrhu doprinosa kreiranim doživljajima Europe kao destinacije u globalnoj sferi promatranja turističkih tijekova. Ukazuje se na težnju k izbjegavanju konflikata u kanalima distribucije kroz preporuke pozitivnih djelovanja turističke prakse. U trećem poglavlju, prikazani su trendovi prilagodbe ponude zahtjevima potražnje, ne samo inovacijama pomoću primjene suvremene tehnologije u poslovanju, već tematiziranim/specijaliziranim hotelskim ponudama. Tema četvrtog poglavlja je primjena online marketinga u hrvatskom hotelijerstvu. Na primjeru hotelskih tvrtki Istarske županije, daje se prikaz mjera koje hotelijeri implementiraju u suvremene tehnologije pri svom prezentiranju na tržištu. Petim poglavljem se ispituje korisnost online marketinga za dionike destinacija. Rezultati su prikaz kvalitete internetskih stranica turističkih zajednica odabranih hrvatskih destinacija, vrsta i kvaliteta interakcije s korisnicima, te postignuta vrijednost vizualnog identiteta. Posljednje poglavlje ukazuje na moguće načine prilagodbe hrvatskog turizma suvremenim zahtjevima tržišta i saznanja do kojih se došlo ispitivanjem dionika turističke ponude. Rezultati ukazuju na značaj uvođenja (afirmacije) regionalnih marketing tura, turizma specijalnih interesa, daljnjeg razvoja destinacijskog menadžmenta, temeljeno na inovacijama i premisama održivog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli