Pregled bibliografske jedinice broj: 770429
Numeričko modeliranje betona u slučaju dinamičkog opterećenja
Numeričko modeliranje betona u slučaju dinamičkog opterećenja // Zbornik radova šestoga susreta Hrvatskoga društva za mehaniku / Jelenić, Gordan ; Gaćeša, Maja (ur.).
Rijeka: Hrvatsko društvo za mehaniku (HDM), 2014. str. 43-48 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 770429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numeričko modeliranje betona u slučaju dinamičkog opterećenja
(Numerical modeling of concrete under dynamic loading)
Autori
Bede, Natalija ; Ožbolt, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova šestoga susreta Hrvatskoga društva za mehaniku
/ Jelenić, Gordan ; Gaćeša, Maja - Rijeka : Hrvatsko društvo za mehaniku (HDM), 2014, 43-48
ISBN
978-953-7539-19-1
Skup
Šesti susret Hrvatskoga društva za mehaniku
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dinamičko opterećenje; beton; energija loma; vlačna čvrstoća
(dynamic loading; concrete; fracture energy; tensile strength)
Sažetak
Ponašanje betonskih konstrukcija uvelike ovisi o brzini opterećenja. Betonske konstrukcije izložene dinamičkom opterećenju (udarno opterećenje) ponašaju se različito od istih izloženih statičkom opterećenju. U ovom radu se numerički istražuje ponašanje proste betonske grede sa zarezom izložene statičkom i dinamičkom opterećenju. Geometrija, materijalna svojstva i opterećenje su preuzeti iz literature. Valjanost modela je provjerena usporedbom dobivenih numeričkih rezultata s eksperimentalnim rezultatima danim u literaturi. Razmatrane brzine opterećenja su reda veličine 10-4 do 104 mm/s gdje dolazi i do pojave geometrijskih nelinearnosti. Različite brzine opterećenja uzrokuju različite oblike sloma i oštećenja betonske grede. Ta razlika je posljedica utjecaja brzine opterećenja kao i inercijalnih sila. Povećanjem brzine opterećenja oblik sloma se mijenja od moda-I do kombiniranog sloma. Prikazani numerički model daje jasan uvid u razliku između stvarne i prividne vlačne čvrstoće i energije loma betona koja nastaje kao posljedica utjecaja inercijalnih sila. Na temelju tog zaključuje se da je za određivanje materijalnih svojstava betona, kao što su vlačna čvrstoća i energija loma, eliminacija inercijalne komponente neophodna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Rijeka