Pregled bibliografske jedinice broj: 769587
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 769587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživački usmjerena nastava prirode i društva
(Inquiry-based science and social studies teaching)
Autori
Čondrić, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.10
Godina
2014
Stranica
38
Mentor
Bertić, Daniela
Neposredni voditelj
Letina, Alena
Ključne riječi
istraživačko učenje; model znanstvenog istraživanja; mišljenje učitelja
(inquiry based learning; the model of scientific research; teachers' opinions)
Sažetak
Istraživački usmjereno učenje smatra se specifičnim načinom učenja koje je od velike važnosti za razvoj mišljenja i ključnih kompetencija učenika 21. stoljeća. U istraživačkoj nastavi učitelj preuzima ulogu moderatora odgojno-obrazovnog procesa te motivacijskog kreatora nastave. U ovom su radu izložena obilježja i brojne prednosti istraživački usmjerene nastave prirode i društva. Također, s obzirom na činjenicu da stavovi pojedinca značajno utječu na ponašanje pojedinca prema okolini, u ovom su radu prikazani rezultati istraživanja kojem je cilj bio ispitati na koji način učitelji procjenjuju svoje kompetencije i motivaciju za planiranje i provođenje istraživačke nastave, prednosti i nedostatke istraživačke nastave, te utvrditi učestalost provođenja istraživačke nastave u njihovoj svakodnevnoj nastavnoj praksi. Navedeno istraživanje je provedeno u lipnju 2014. godine, a uzorak čini 51 učitelj razredna nastave s područja Krapinsko – Zagorske županije te županije Grada Zagreba. Rezultati istraživanja su pokazali da se učitelji procjenjuju kompetentnima i motiviranima za provođenje istraživačke nastave prirode i društva te su svjesni prednosti i nedostataka ovakvog oblika rada, no u nastavi ga provode nedovoljno često.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija