Pregled bibliografske jedinice broj: 769586
Didaktičke igre u nastavi prirode i društva
Didaktičke igre u nastavi prirode i društva, 2015., diplomski rad, diplomski, Učitekljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 769586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke igre u nastavi prirode i društva
(Didactic games in science and social studies teaching)
Autori
Mišković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učitekljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2015
Stranica
61
Mentor
Letina, Alena
Ključne riječi
didaktička igra; sat prirode i društva; učenje kroz igru; odgojno-obrazovni proces
(didactic game; Science class; learning through play; educational process)
Sažetak
Igra je osnovna dječja aktivnost i sastavni dio djetinjstva i stoga ju je poželjno primjenjivati i u odgojno obrazovnom procesu i to u obliku didaktičke igre, nastavne strategije s elementima suradnje ili natjecanja. Didaktička se igra može primjenjivati u svim segmentima nastave prirode i društva - sa svrhom motivacije učenika, spoznavanja novih nastavnih sadržaja, uvježbavanja, ponavljanja ili provjeravanja učeničkih postignuća, potom za socijalizaciju učenika ili pak za obogaćivanje razrednog ozračja. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je osnovni cilj bio utvrditi mišljenje učenika drugih razreda osnovne škole o nastavi prirode i društva obogaćenoj didaktičkim igrama te provjeriti koliko često i s kojom svrhom učitelji razredne nastave primijenjuju didaktičke igre tijekom nastave prirode i društva. Za potrebe istraživanja održan je blok sat prirode i društva s učenicima tri druga razreda zagrebačkih osnovnih škola, tijekom kojeg su primjenjene didaktičke igre različitih oblika i vrsta. Nakon sata učenici/učenice, njih 61, ispunjavali upitnik u kojem su izrazili svoje mišljenje o održanom nastavnom satu. Istraživanjem je utvrđeno da se učenicima svidjela nastava prirode i društva uz primjenu didaktičkih igara, da su se tijekom takve nastave osjećali ugodno, te da su ujedno mnogo naučili. Posebno su istaknuli da vole učiti kroz igru. Učenici su također ukazali i na to da na satima prirode i društva ponekad igraju igre za učenje, vježbanje i ponavljanje. Rad donosi i rezultate anketiranja učitelja/učiteljica, njih 47, kojim se ispitivalo njihovo mišljenje o primjeni didaktičkih igara u nastavi prirode i društva te učestalost primjene istih. Istraživanjem je utvrđeno da učitelji uglavnom primjenjuju didaktičku igru jednom do dva puta mjesečno za motivaciju učenika, uvježbavanje ili ponavljanje, a iako su iskazali veliko slaganje s tvrdnjama koje pozitivno karakteriziraju učenje kroz igru, primjećena je slaba povezanost između njihovog mišljenja o korištenju didaktičkih igara u nastavi prirode i društva i učestalosti primjene istih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija