Pregled bibliografske jedinice broj: 769248
Interdisciplinarno povezivanje glazbe s neglazbenim predmetima razredne nastave
Interdisciplinarno povezivanje glazbe s neglazbenim predmetima razredne nastave, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 769248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarno povezivanje glazbe s neglazbenim predmetima razredne nastave
(The interdisciplinary connection of music and non- musical subjects of class teaching)
Autori
Migles, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
13.07
Godina
2015
Stranica
55
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
interdisciplinarna nastava; nastava glazbe; neglazbeni predmeti; razredna nastava; otvoreni program
(interdisciplinary teaching; teaching of music; non-musical subjects; class teaching; open programme)
Sažetak
Tema ovoga rada je interdisciplinarno povezivanje glazbe s neglazbenim predmetima razredne nastave. Otvoreni program nastave glazbene kulture učiteljima daje veću slobodu prilikom kreiranja nastavnog procesa. Kao odgovorni i kompetentni stručnjaci, imaju slobodu organizirati i izvoditi ono što misle da je glazbeno korisno za učenike konkretnoga razreda. Također, učitelji razredne nastave ne moraju se strogo pridržavati rasporeda. Stoga imaju mogućnost interdisciplinarnog povezivanja glazbe s ostalim (neglazbenim) predmetima. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom tri tjedna školske godine 2014./15. u nekoliko osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Istraživanjem je obuhvaćen 31 ispitanik (učitelji razredne nastave). Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja učitelja razredne nastave. Isto tako, u svrhu istraživanja, u OŠ Šećerana, tj. u PŠ Branjin Vrh promatrana je nastava neglazbenih predmeta (hrvatski jezik, matematika, priroda i društvo, likovna kultura, tjelesna i zdravstvena kultura) u prva četiri razreda sa svrhom praćenja interdisciplinarnog povezivanja glazbe s navedenim predmetima. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji interdisciplinarno povezuju nastavu glazbene kulture s neglazbenim predmetima, najčešće s nastavom tjelesne i zdravstvene kulture. Glazbene se aktivnosti na neglazbenim predmetima najčešće koriste kao zvučna kulisa, kao sredstvo motivacije i opuštanja učenika te podizanja radne atmosfere. Najčešće je u nastavi neglazbenih predmeta prisutno područje slušanja, a najmanje područje sviranja. Također je utvrđeno da učitelji imaju pozitivno mišljenje o interdisciplinarnom povezivanju nastave glazbe s neglazbenim predmetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)