Pregled bibliografske jedinice broj: 768947
Fizička aktivnost djece u vrtićima mjerena pedometrom
Fizička aktivnost djece u vrtićima mjerena pedometrom // Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: međunarodna znanstvena konferencija: I. simpozij: Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost / Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko (ur.).
Opatija: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 16-16 (ostalo, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 768947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizička aktivnost djece u vrtićima mjerena pedometrom
(Physical Activity of Children in Kindergarten Measured with Pedometers)
Autori
Ciglar, Jelena ; Tomac, Zvonimir ; Vidranski, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: međunarodna znanstvena konferencija: I. simpozij: Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost
/ Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko - Opatija : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 16-16
ISBN
978-953-7210-78-6
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja - Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca predškolske dobi; pedometar; tjelesna aktivnost
(preschool children; pedometer; physical activity)
Sažetak
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji tjelesna aktivnost određuje se kao svaki pokret tijela koji izvode skeletni mišići, a zahtijeva potrošnju energije, uključujući aktivnosti koje se izvode tokom rada, igranja, putovanja i rekreacijskih aktivnosti. Pojam „tjelesna aktivnost“ ne bi se trebala miješati s pojmom „tjelesna vježba“ koja je potkategorija tjelesne aktivnosti, planirana je i programirana, strukturirana, repetitivna i svrhovita. S obzirom na to da tjelesna aktivnost i tjelesno vježbanje imaju važnu ulogu u pozitivnom utjecaju na pojedine komponente zdravstvenog fitnesa, može se reći kako je tako usmjerena tjelesna aktivnost od iznimne važnosti u predškolsko doba. Dijete se u toj dobi kreće veći dio dana. Kretanje je osnovna djetetova potreba neophodna za njegov rast i razvoj. U istraživanju je utvrđena količine tjelesne aktivnosti na uzorku od 24 djece (10 djevojčica i 14 dječaka) prosječne dobi od 6, 5 godina tijekom boravka u vrtiću u razdoblju od tjedan dana. Pedometrom je mjerena tjelesna aktivnost registracijom broja koraka od 8, 30 do 11, 00 sati. Rezultati istraživanja pokazali su kako su djeca u predškolskoj ustanovi aktivna u skladu s dosadašnjim istraživanjima, i da nema razlika između dječaka i djevojčica u broju koraka. Ipak, razlike su se pokazale između pojedinih dana u tjednu, što ukazuje na to kako je djecu ipak potrebno dodatno poticati na tjelesnu aktivnost jer sam boravak u predškolskoj ustanovi nije dovoljan za optimalnu tjelesnu aktivnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek