Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 768843

Školska kultura, stres i dobrobit učitelja


Slavić, Anđelka; Rijavec, Majda
Školska kultura, stres i dobrobit učitelja // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 1-2; 93-114 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 768843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska kultura, stres i dobrobit učitelja
(School culture, stress and well-being of teachers)

Autori
Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 156 (2015), 1-2; 93-114

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji
(psychological well-being; stress; subjective well-being; school culture; teachers)

Sažetak
U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važnost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen i sur., 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Avatar Url Anđelka Slavić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slavić, Anđelka; Rijavec, Majda
Školska kultura, stres i dobrobit učitelja // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 1-2; 93-114 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Slavić, A. & Rijavec, M. (2015) Školska kultura, stres i dobrobit učitelja. Napredak (Zagreb), 156 (1-2), 93-114.
@article{article, author = {Slavi\'{c}, An\djelka and Rijavec, Majda}, year = {2015}, pages = {93-114}, keywords = {psiholo\v{s}ka dobrobit, stres, subjektivna dobrobit, \v{s}kolska kultura, u\v{c}itelji}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {156}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {\v{S}kolska kultura, stres i dobrobit u\v{c}itelja}, keyword = {psiholo\v{s}ka dobrobit, stres, subjektivna dobrobit, \v{s}kolska kultura, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Slavi\'{c}, An\djelka and Rijavec, Majda}, year = {2015}, pages = {93-114}, keywords = {psychological well-being, stress, subjective well-being, school culture, teachers}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {156}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {School culture, stress and well-being of teachers}, keyword = {psychological well-being, stress, subjective well-being, school culture, teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font