Pregled bibliografske jedinice broj: 768751
Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra
Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacisjki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 768751 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena kreativnih terapije kod osoba sa poremećajem iz autističnog spektra
(The use of creative therapy in people with autistic spectrum disorders)
Autori
Golijanin, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacisjki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.06
Godina
2015
Stranica
35
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
autizam; kreativna terapija; muzikoterapija; drama; likovna terapija; ples i pokret u terapiji
(autism; creative therapy; music therapy; drama; art therapy; dance and movement in therapy)
Sažetak
Autistični poremećaj (infantilni autizam, autistični sindrom, autizam) pervarzivni je razvojni poremećaj koji počinje u djetinjstvu, većinom u prve tri godine života. Zahvaća gotovo sve psihičke funkcije i traje cijeli život. Osnovni su simptomi poremećaja nedostatak emocionalnih odgovora prema ljudima i stvarima (nedostatak socijalne interakcije), nedostatak verbalne i neverbalne komunikacije, osobito poremećaj u razvoju govora, bizarnosti u ponašanju i stereotipije. Tijek bolesti i prognoze ovisi o intelektualnom funkcioniranju, najviše o razvoju govora, ali i o težini karakterističnih simptoma autizma. Agresija, autoagresija, kao i jak psihomotorni nemir dodatno kompliciraju poremećaj te otežavaju terapiju. Kontinuirani tretman i rehabilitacija od najranije dobi mogu donekle zaustaviti negativne procese i omogućiti uspješnu socijalizaciju osoba sa autizmom. Jedan od modaliteta tretmana, odnosno rehabilitacije osoba sa autizmom jest i primjena kreativnih terapija. Kreativna terapija definira se kao kompleksna suportivna metoda usmjerena na dinamičke fenomene samoregulacije i samonadmašivanja (sposobnost da se stvaralački, kreativno, nadmaše fizičke i mentalne granice u biološkom, psihičkom, socijalnom i duhovnom aspektu života). Kreativna terapija ima za cilj aktualizaciju kreativnih adaptivnih potencijala u pojedinca. Kreativna se terapija bavi ne samo problemima i negativnim aspektima osobe nego otkrivanjem jakih strana i unutarnjih potencijala, kreativnih resursa koji osobi pomažu da se suoči sa problemima, te da se sa njima nosi na konstruktivniji način. Kao alat i primarni način komunikacije koristi se kreativnim izražavanjem, verbalnim i neverbalnim, kroz različite umjetničke medije kao što su (likovnost, glazba, ples i pokret, igranje uloga). Svaki od ovih medija ima svoju strukturu koja se realizira kroz primjenu različitih tehnika i na taj način omogućava pristup vlastitim osjećajima, te potiče senzoriku i motoričke vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)