Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 768597

Od periferije do središta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusovačko obrazovanje na kraju 16. stoljeća


Novosel, Filip
Od periferije do središta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusovačko obrazovanje na kraju 16. stoljeća // Hrvatska filozofija i znanost: jučer, danas, sutra
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 768597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od periferije do središta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusovačko obrazovanje na kraju 16. stoljeća
(From periphery to the centre in searching for knowledge: Marcus Antonius de Dominis and Jesuit education at the end of the 16th century)

Autori
Novosel, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Hrvatska filozofija i znanost: jučer, danas, sutra

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.05.2015. - 29.05.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Marko Antun de Dominis; novovjekovno obrazovanje; Isusovci
(Marcus Antonius de Dominis; early modern education; the Jesuits)

Sažetak
Pri proučavanju problema stjecanja znanja u hrvatskim zemljama, pitanja vezana uz sveučilišno školovanje ili karijeru zauzimaju zasebnu temu istraživanja. Naime, zbog nepostojanja domaćih sveučilišta, dalmatinski su se učenjaci bili prisiljeni obrazovati najčešće na nekom od talijanskih sveučilišnih centara. Ovo bi se izlaganje, kroz primjer isusovca Marka Antuna de Dominisa, željelo fokusirati upravo na veze između dviju jadranskih obala kako bi se bolje shvatila razina utjecaja talijanskih sveučilišta na dalmatinske učenjake 16. i 17. stoljeća. Rođen u plemićkoj obitelji na Rabu, Dominis se školovao, a potom i predavao u Italiji. Postavši u tom periodu i isusovac, na njegovu su karijeru svakako utjecale promjene u sustavu školovanja koje je taj crkveni red temeljito provodio. Stoga je Dominisov slučaj, kao svojevrstan “case-study”, svakako vrijedan pažnje te će analiza njegove sveučilišne karijere pomoći pri boljem razumijevanju znanstvenih i uopće intelektualnih odnosa istočne i zapadne obale Jadrana.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
2014-09-3675

Ustanove:
Hrvatski institut za povijest, Zagreb

Profili:

Avatar Url Filip Novosel (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novosel, Filip
Od periferije do središta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusovačko obrazovanje na kraju 16. stoljeća // Hrvatska filozofija i znanost: jučer, danas, sutra
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Novosel, F. (2015) Od periferije do središta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusovačko obrazovanje na kraju 16. stoljeća. U: Hrvatska filozofija i znanost: jučer, danas, sutra.
@article{article, author = {Novosel, Filip}, year = {2015}, keywords = {Marko Antun de Dominis, novovjekovno obrazovanje, Isusovci}, title = {Od periferije do sredi\v{s}ta u potrazi za znanjem: Marko Antun de Dominis i isusova\v{c}ko obrazovanje na kraju 16. stolje\'{c}a}, keyword = {Marko Antun de Dominis, novovjekovno obrazovanje, Isusovci}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Novosel, Filip}, year = {2015}, keywords = {Marcus Antonius de Dominis, early modern education, the Jesuits}, title = {From periphery to the centre in searching for knowledge: Marcus Antonius de Dominis and Jesuit education at the end of the 16th century}, keyword = {Marcus Antonius de Dominis, early modern education, the Jesuits}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font