Pregled bibliografske jedinice broj: 767954
Socijalno-pedagoške kompetencije učitelja u kurikulumu kulture suvremene škole
Socijalno-pedagoške kompetencije učitelja u kurikulumu kulture suvremene škole, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 767954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno-pedagoške kompetencije učitelja u kurikulumu kulture suvremene škole
(Socio-Pedagogical Competences of Teachers in the Contemporary School Culture Curriculum)
Autori
Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2015
Stranica
327
Mentor
Previšić, Vlatko ; Mlinarević, Vesnica
Ključne riječi
socijalne kompetencije; pedagoške kompetencije; učitelji; kurikulum; kultura škole
(social competence; pedagogical competence; teachers; curriculum; school culture)
Sažetak
Zagovarajući humanističku teoriju učenja čiji pristup nastoji afirmirati slobodu, kompetenciju i potrebu ljudi za razvojem, aktivnim traženjem smisla i ispunjavanjem autonomno postavljenih ciljeva, ovaj je rad istražio socijalno-pedagoške kompetencije učitelja i njihovu važnost u kurikulumu kulture suvremene škole. U radu se pristupilo teorijskoj i empirijskog analizi. Rezultati kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja provedenog među 696 učitelja u 30 osnovnih škola iz pet slavonskih županija Republike Hrvatske pokazuju identifikaciju socijalno-pedagoških kompetencija učitelja i kulture škola. Na temelju je teorijskih postavki i empirijskoga istraživanja utvrđena razina socijalno-pedagoške kompetencije učitelja te su ispitani stavovi i procjene učitelja o kulturi njihove škole. Rezultati istraživanja pokazuju visoko procijenjenu socijalno-pedagošku kompetentnost učitelja te pozitivnu kulturu škole. Osim razine socijalno-pedagoških kompetencija učitelja utvrđena je i povezanost socijalno-pedagoških kompetencija učitelja s kurikulumom kulture suvremene osnovne škole. Rezultati istraživanja doprinose boljem razumijevanju odnosa među različitim aspektima kulture te utvrđivanju uloge socijalno-pedagoških kompetencija u kurikulumu kulture suvremene škole. Identificiranjem socijalno-pedagoških kompetencija izdvojili su se čimbenici koje je potrebno unaprijediti za poticajnu kulturu suvremene škole. Naglaskom na kontekstualne čimbenike moguć je utjecaj na izradu novih studijskih programa i programa stručnoga usavršavanja, koji će doprinijeti povećanju kvalitete cjeloživotnog obrazovanja učitelja s većim naglaskom na razvijanje socijalno-pedagoških kompetencija i kurikuluma kulture suvremene škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek