Pregled bibliografske jedinice broj: 767386
Utjecaj Programa poticanja psihomotorike na vizualno-motoričku integraciju i koordinaciju gornjih ekstremiteta kod djece predškolske dobi, Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Rektorova nagrada za ak.god. 2014./2015.
Utjecaj Programa poticanja psihomotorike na vizualno-motoričku integraciju i koordinaciju gornjih ekstremiteta kod djece predškolske dobi, Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Rektorova nagrada za ak.god. 2014./2015., 2015. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 767386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj Programa poticanja psihomotorike na
vizualno-motoričku integraciju i koordinaciju
gornjih ekstremiteta kod djece predškolske dobi,
Edukacijsko-
rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,
Rektorova nagrada za
ak.god. 2014./2015.
(Influence of a Psychomotor program for stimulating
visual-motor integration and upper- limb
coordination in preschool children)
Autori
Grubišić, Ivana ; Puljić, Petra (Pinjatela, Renata - mentorica)
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2015
Ključne riječi
vizualno-motorička integracija ; koordinacija gornjih ekstremiteta ; bilateralna koordinacija ; psihomotorika
(visual-motor integration ; upper-limb coordination ; bilateral coordination ; psychomotricity)
Sažetak
Predškolski period karakteriziran je značajnim promjenama u psihomotoričkom razvoju djeteta. Razvijaju se složene psihomotoričke sposobnosti koje će determinirati tranzicijski period prelaska u školu i daljnji akademski uspjeh. Vizualno- motorička integracija i koordinacija gornjih ekstremiteta te bilateralna koordinacija predstavljaju sposobnosti od iznimne važnosti za primjeren rast i razvoj djeteta te je dokazano da su prediktori povezani s uspjehom u školi. Cilj ovog istraživanja je evaluacija primjene programa poticanja razvoja psihomotorike na vizualno- motoričku integraciju, koordinaciju gornjih ekstremiteta i bilateralnu koordinaciju kod djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku 28 djece (šestogodišnjaka i petogodišnjaka, M= 72, 71 mjeseci) u jednoj vrtićkoj skupini, od čega 14 dječaka. Sudionici su podijeljeni u dvije skupine, eksperimentalnu i kontrolnu. Eksperimentalna skupina je, nakon inicijalne procjene, sudjelovala u 12 seansi programa za poticanje psihomotoričkog razvoja. Inicijalna i završna procjena su provedene prije i poslije provedbe programa psihomotoričke stimulacije. U svrhu procjene korišteni su mjerni instrumenti Beery-Buktenica test vizualno-motoričke integracije (VMI) - kratka forma i Bruininks- Oseretsky test motoričkih sposobnosti (BOT) - subtestovi: Koordinacija gornjih ekstremiteta i Bilateralna koordinacija. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajno bolje rezultate eksperimentalne skupine po završetku provedbe programa poticanja psihomotoričkog razvoja u području vizualno motoričke integracije, koordinacije gornjih ekstremiteta i bilateralne koordinacije. Rezultati ovog istraživanja govore u prilog važnosti uvođenja programa psihomotoričke stimulacije u dječje vrtiće, pogotovo u programe predškole. Također, ukazuju na potrebu za daljnjim istraživanjima u ovom području, kako bi djeca u predškolskoj dobi adekvatno razvila temeljne motoričke i vizualno-perceptivne sposobnosti, a samim time stvorila preduvjete za budući uspjeh u školi. Dosadašnja malobrojna istraživanja provedena u svijetu potvrđuju važnost ovakvih programa u predškolskom razdoblju i promoviraju njihovu implementaciju u pedagoškoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(autor)