Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 767196

Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 95-109 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 767196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija
(Integrated curriculum as a function of pedagogic competencies development)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 1; 95-109

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije
(classroom teaching; learning; integration; curriculum; competencies)

Sažetak
Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a bitina ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 95-109 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014) Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 95-109.
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2014}, pages = {95-109}, keywords = {nastava, u\v{c}enje, integracija, kurikulum, kompetencije}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedago\v{s}kih kompetencija}, keyword = {nastava, u\v{c}enje, integracija, kurikulum, kompetencije} }
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2014}, pages = {95-109}, keywords = {classroom teaching, learning, integration, curriculum, competencies}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Integrated curriculum as a function of pedagogic competencies development}, keyword = {classroom teaching, learning, integration, curriculum, competencies} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font