Pregled bibliografske jedinice broj: 767196
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 95-109 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 767196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija
(Integrated curriculum as a function of pedagogic competencies development)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11
(2014), 1;
95-109
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije
(classroom teaching; learning; integration; curriculum; competencies)
Sažetak
Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a bitina ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts