Pregled bibliografske jedinice broj: 767071
Promatranje likovnog djela u muzeju kao poticaj stvaralačkom izražavanju djece predškolske dobi
Promatranje likovnog djela u muzeju kao poticaj stvaralačkom izražavanju djece predškolske dobi // Dijete, igra, stvaralaštvo - zbornik stručnih radova i iskustva iz odgojne prakse / Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. x-x (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 767071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promatranje likovnog djela u muzeju kao poticaj
stvaralačkom izražavanju djece predškolske dobi
(Perception of the painting in the museum as an
incetive for the children's art expression)
Autori
Nenadić-Bilan, Diana ; Travirka-Marčina, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete, igra, stvaralaštvo - zbornik stručnih radova i iskustva iz odgojne prakse
/ Mendeš, Branimir - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015, X-x
ISBN
978-953-7395-98-8
Skup
Dijete, igra, stvaralaštvo
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24-25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
igra ; likovno izražavanje ; predškolski odgoj i obrazovanje ; recepcija likovnog djela ; stvaralaštvo
(play ; art expression ; preschool education ; reception of art ; creativity)
Sažetak
U radu su prezentirani rezultati etnografskog istraživanja procesa likovnog izražavanja djece predškolske dobi. Polazeći od kreativne prirode djeteta i njegove potrebe za istraživanjem i stvaranjem, definirane su značajke prostorno- materijalnog i socio-pedagoškog predškolskog konteksta u funkciji poticanja igre i likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi. Kao poticaj za doživljaj i uočavanje problema likovnog istraživanja odabrano je promatranje likovnog djela „Žrtvovanje Ifigenije“ nepoznatog autora iz 18. stoljeća. Slika se nalazi u odjelu Muzeja grada Zadra Narodnog muzeja Zadar. Promatrane su reakcije djece u susretu s likovnim djelom, kao i njihove raznovrsne aktivnosti izražavanja u vrtićkom kontekstu. Recepcija likovnog djela motivirala je djecu na istraživanje, komunikaciju, interakciju i stvaralačko izražavanje. Prikupljeni etnografski zapisi ukazuju na visoku razinu doživljaja i kreativne prorade likovnog poticaja, kao i na bogatu igrovnu interakciju djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)