Pregled bibliografske jedinice broj: 766676
Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 766676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost uključenosti profesora i roditelja u školu, ispitne anksioznosti i školskog uspjeha
(The connection of parental and professors’ school involvement, test anxiety and school achievement)
Autori
Mršić, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
17.06
Godina
2015
Stranica
36
Mentor
Andreja Brajša-Žganec
Ključne riječi
ispitna anksioznost; potpora i kontrola profesora i roditelja; školski uspjeh
(test anxiety; parental and professors' support and monitoring; school achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost procjena uključenosti profesora i roditelja u školu, školskog uspjeha i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola. Korišteni mjerni instrumenti su: Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), Ljestvica odnosa profesor-učenik konstruirana za potrebe ovog istraživanja koja je kod učenika rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola profesora), zatim Ljestvica uključenosti roditelja u školu (Regner, Loose i Dumas, 2009) koja je također rezultirala s dvije komponente (potpora i kontrola roditelja), te mjere objektivnog i subjektivnog školskog uspjeha. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću prosječnu ocjenu iz hrvatskog jezika, zadovoljnije su sobom kao učenikom, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, procjenjuju veću potporu roditelja, ali i kontrolu profesora što je djelomično u skladu s očekivanjima. Kao što je pretpostavljeno, učenici koji izvještavaju o većoj razini ispitne anksioznosti i potpori profesora procjenjuju boljim svoj školski uspjeh. Učenici koji procjenjuju veću potporu roditelja zadovoljniji su sobom kao učenikom, dok oni koji izvještavaju o većoj kontroli roditelja imaju slabiju prosječnu ocjenu iz matematike. Kod uključenosti roditelja i profesora, potpora profesora jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola profesora nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb