Pregled bibliografske jedinice broj: 765638
Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija
Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Matijević, Milan ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb, 2015. str. 127-137 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 765638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivizam u nastavi prirode i društva: holistički pristup razvoju učeničkih kompetencija
(Constructivism in Science and Social Studies Teaching: A Holistic Approach to Development of Students` Competencies)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
/ Matijević, Milan ; Opić, Siniša - Zagreb, 2015, 127-137
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje; konstrukcija; konstruktivistički pristup; nastavni proces.
(active learning; construction; constructivist approach; teachers; teaching process.)
Sažetak
Konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva podrazumijeva nastavu tijekom koje učenici aktivno i odgovorno sudjeluju u konstruiranju osobnog znanja i razumijevanja, uz uvažavanje prethodnih spoznaja i iskustava. Njegova je specifičnost konceptualizacija mješovitog kurikuluma usmjerenog prema rješavanju problemskih situacija te implementacija vrednovanja koje je sastavni dio procesa učenja. Kooperativno učenje u takvome okruženju na specifičan način omogućava učeniku preispitivanje osobnog viđenja svijeta kroz interpersonalnu interakciju, što uzrokuje turbulencije postojećih načina razmišljanja, njegov kognitivni rast i prilagodbu novim iskustvima. Konstruktivistički učitelj potiče učenike da na mnogo načina i kroz različite situacije i perspektive dođu do rješenja postavljenih problema i razviju kompetencije primjenjive u različitim situacijama, s drugačjim ciljem. U ovome radu razmatraju se temeljne postavke konstruktivističke paradigme i mogućnosti njene primjene u nastavi prirode i društva. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi sklonost učitelja prema primjeni konstruktivističke paradigme u nastavi prirode i društva. Anketiranjem učitelja razredne nastave (N=126) preispitano je kakvu organizaciju nastave učitelji preferiraju, kao i učestalost primjene konstruktivističkih pristupa učenju i poučavanju u nastavi prirode i društva. Utvrđeno je da su učitelji skloniji konstruktivističkoj negoli tradicionalnoj paradigmi nastave te da konstruktivističke pristupe u nastavi prirode i društva primijenjuju relativno često. U cilju još uspješnije primjene interaktivnog konstruktivističkog pristupa u nastavi prirode i društva, u radu se donose zaključci o njegovu promicanju i mogućim daljnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija