Pregled bibliografske jedinice broj: 765637
Savjetodavni rad školskog pedagoga
Savjetodavni rad školskog pedagoga, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 765637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Savjetodavni rad školskog pedagoga
(Counseling of the school counselor)
Autori
Bilogrević, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
2015
Stranica
57
Mentor
Kolak, Ante
Ključne riječi
školski pedagog; savjetodavni rad; pedagoški razgovor; etički kodeks
(school counselor; counseling; educational talk; ethical codex)
Sažetak
Školski pedagog je stručnjak za stručno-pedagoški razvoj škole. Područje rada školskog pedagoga je prilično široko, stoga se ovaj rad bavi samo jednim užim dijelom rada školskog pedagoga, a to je savjetodavni rad s učenicima. Kako bi pedagog mogao uspješno odgovoriti na zahtjeve pedagoškog savjetovanja u školi, nužno je da je upoznat s karakteristikama školskog savjetovanja. Najčešći oblik savjetodavnog rada je individualni pedagoški savjetodavni rad a da bi ga pedagog mogao provoditi, mora imati razvijena određena znanja, vještine i sposobnosti, koje će mu omogućiti da savjesno i odgovorno radi svoj posao. Najučinkovitiji pristup u savjetodavnom radu s učenicima je nedirektivni pristup u kojem se naglasak stavlja na pomoći učeniku da si sam pomogne. Pedagog pruža podršku učeniku da sam nađe rješenje za svoje probleme. Savjetovanje je proces koji prolazi kroz nekoliko različitih faza a sastoji se od nekoliko pedagoških razgovora. Individualni savjetodavni rad se ne bavi samo rješavanjem trenutnih teškoća učenika već pomoći učeniku da razvija svoje potencijale i izgrađuje svoju osobnost. U okviru ovog rada provedeno je istraživanje s učenicima 3. razreda srednje škole, kojim se željelo ispitati vide li učenici pedagoga kao osobu koja im može pomoći u problemskim situacijama. Istraživanje je provedeno fokus grupom a rezultati su pokazali da pedagog ipak nije prva osoba kojoj bi se učenici obratili za pomoć a najviše zbog straha od osuđivanja ili straha da ne bi problem ispričao profesoru ili roditeljima. Učenici navode da pedagoga svakako gledaju kao stručnjaka koji bi im mogao pomoći u davanju savjeta jer posjeduje stručna znanja, vještine i iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija