Pregled bibliografske jedinice broj: 765635
Identifikacija darovitih učenika u osnovnoj školi
Identifikacija darovitih učenika u osnovnoj školi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 765635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identifikacija darovitih učenika u osnovnoj školi
(Identification of gifted students in primary school)
Autori
Škoda, Janja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
2015
Stranica
140
Mentor
Kolak, Ante
Ključne riječi
darovitost; procesna identifikacija; upitnici za provjeru darovitosti
(giftedness; identification process; instruments for identifying gifted students)
Sažetak
Ovaj rad se bavi proučavanjem identifikacijskog procesa namijenjenom prepoznavanju darovitih učenika u osnovnim školama. Donosi kratak teorijski pregled najvažnijih značajki darovitosti te pregled različitih instrumenata i metoda koje se koriste u svrhu prepoznavanja učenika s natprosječnim sposobnostima. Cilj ovog rada je doprinijeti kvaliteti identifikacije u osnovnim školama analizom postojećih upitnika koji se koriste te osmišljavanjem novih upitnika koji će odgovarati na zahtjeve procesa identifikacije i prevladati nedostatke postojećih upitnika. Rad problematizira način korištenja, oblik i sadržaj upitnika koji se koriste unutar pedagoške struke kako bi se dobili što vjerniji rezultati o darovitim učenicima. Ističe se i na koji način se donose zaključci o darovitosti učenika na temelju dobivenih rezultata. Istraživanjem su analizirani prethodno prikupljeni upitnici, namijenjeni ispunjavanju od strane učitelja, roditelja, vršnjaka i samih učenika. Uočene su njihove prednosti i nedostaci, a na temelju toga su kreirana tri nova upitnika namijenjena za primjenu u procesu identifikacije darovitih učenika u osnovnim školama. Pomoću novih upitnika provedeno je istraživanje u trećem razredu osnovne škole kako bismo dobili povratnu informaciju o ispravnosti tih upitnika. Dobiveni rezultati također će poslužiti kao dio procesne identifikacije darovitih učenika u toj školi. Anketiranje pomoću novih upitnika provedeno u sklopu ovog rada tako je uklopljeno u proces identifikacije darovitih učenika u osnovnoj školi, a kreiranjem novih upitnika za potrebe ovog rada unaprijedila se postojeća pedagoška praksa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija