Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 765620

Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva


Škugor, Alma
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva // Módszertani közlöny, IV (2014), 1; 186-195 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 765620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva
(Teacher Training in Europe and World Wide - Focus on Teaching Science and Society)

Autori
Škugor, Alma

Izvornik
Módszertani közlöny (2217-4540) IV (2014), 1; 186-195

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osposobljavanje učitelja ; visoka učilišta u svijetu ; Metodika prirode i društva ; cjeloživotno učenje
(teacher training ; faculties of teacher education worldwide ; teaching science and society ; lifelong learning)

Sažetak
Zbog važnosti uloge i mjesta učitelja primarnoga obrazovanja u društvu njihovo je inicijalno osposobljavanje te daljnje usavršavanje jedno od najvažnijih pitanja obrazovne politike u svim zemljama. Osposobljavanje učitelja danas se u svijetu provodi na visokoškolskoj razini, a u razvijenim je europskim zemljama uočljiv trend uspostave sveučilišnih institucija s razvijenom istraživačkom djelatnošću na kojima se isti osposobljavaju. Na temelju analize koncepcija visokoga obrazovanja za učitelja primarnoga obrazovanja u europskim državama i svijetu, može se zaključiti kako se u Europi učitelji osposobljavaju po načelu 3+2 (Švedska, Finska, Engleska i Austrija), 4+1 (Bosna i Hercegovina, Srbija, Slovenija i Mađarska) ili 5+0 (Italija). U SAD-u, Australiji i Hong Kongu – Kini daleko su raznovrsniji programi za osposobljavanje učitelja primarnoga obrazovanja, s velikom mogućnošću izbora kolegija, modula i specijalizacija te velikom mobilnošću u smislu prelaska s jednoga studijskoga programa na drugi. Velika se važnost pridaje stručno-pedagoškoj praksi i samostalnoj nastavnoj djelatnosti studenata u vježbaonicama. Isto se tako podrazumijeva da učitelj nakon završetka inicijalnoga obrazovanja mora biti spreman na kontinuirani profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Alma Škugor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škugor, Alma
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva // Módszertani közlöny, IV (2014), 1; 186-195 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Škugor, A. (2014) Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva. Módszertani közlöny, IV (1), 186-195.
@article{article, author = {\v{S}kugor, Alma}, year = {2014}, pages = {186-195}, keywords = {osposobljavanje u\v{c}itelja, visoka u\v{c}ili\v{s}ta u svijetu, Metodika prirode i dru\v{s}tva, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, journal = {M\'{o}dszertani k\"{o}zl\"{o}ny}, volume = {IV}, number = {1}, issn = {2217-4540}, title = {Osposobljavanje u\v{c}itelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {osposobljavanje u\v{c}itelja, visoka u\v{c}ili\v{s}ta u svijetu, Metodika prirode i dru\v{s}tva, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje} }
@article{article, author = {\v{S}kugor, Alma}, year = {2014}, pages = {186-195}, keywords = {teacher training, faculties of teacher education worldwide, teaching science and society, lifelong learning}, journal = {M\'{o}dszertani k\"{o}zl\"{o}ny}, volume = {IV}, number = {1}, issn = {2217-4540}, title = {Teacher Training in Europe and World Wide - Focus on Teaching Science and Society}, keyword = {teacher training, faculties of teacher education worldwide, teaching science and society, lifelong learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font