Pregled bibliografske jedinice broj: 765620
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva // Módszertani közlöny, IV (2014), 1; 186-195 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 765620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje učitelja u Europi i svijetu s osvrtom na kolegij Metodika prirode i društva
(Teacher Training in Europe and World Wide - Focus on Teaching Science and Society)
Autori
Škugor, Alma
Izvornik
Módszertani közlöny (2217-4540) IV
(2014), 1;
186-195
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osposobljavanje učitelja ; visoka učilišta u svijetu ; Metodika prirode i društva ; cjeloživotno učenje
(teacher training ; faculties of teacher education worldwide ; teaching science and society ; lifelong learning)
Sažetak
Zbog važnosti uloge i mjesta učitelja primarnoga obrazovanja u društvu njihovo je inicijalno osposobljavanje te daljnje usavršavanje jedno od najvažnijih pitanja obrazovne politike u svim zemljama. Osposobljavanje učitelja danas se u svijetu provodi na visokoškolskoj razini, a u razvijenim je europskim zemljama uočljiv trend uspostave sveučilišnih institucija s razvijenom istraživačkom djelatnošću na kojima se isti osposobljavaju. Na temelju analize koncepcija visokoga obrazovanja za učitelja primarnoga obrazovanja u europskim državama i svijetu, može se zaključiti kako se u Europi učitelji osposobljavaju po načelu 3+2 (Švedska, Finska, Engleska i Austrija), 4+1 (Bosna i Hercegovina, Srbija, Slovenija i Mađarska) ili 5+0 (Italija). U SAD-u, Australiji i Hong Kongu – Kini daleko su raznovrsniji programi za osposobljavanje učitelja primarnoga obrazovanja, s velikom mogućnošću izbora kolegija, modula i specijalizacija te velikom mobilnošću u smislu prelaska s jednoga studijskoga programa na drugi. Velika se važnost pridaje stručno-pedagoškoj praksi i samostalnoj nastavnoj djelatnosti studenata u vježbaonicama. Isto se tako podrazumijeva da učitelj nakon završetka inicijalnoga obrazovanja mora biti spreman na kontinuirani profesionalni razvoj i cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Alma Škugor
(autor)