Pregled bibliografske jedinice broj: 764895
Mišljenje učitelja o stručnim kompetencijama za pripremanje i provođenje nastave prirode i društva
Mišljenje učitelja o stručnim kompetencijama za pripremanje i provođenje nastave prirode i društva // Módszertani közlöny, 4 (2014), 1; 25-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 764895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje učitelja o stručnim kompetencijama za pripremanje i provođenje nastave prirode i društva
(Teachers` opinion of professional competencies for the preparation and implementation of Nature and Society teaching)
Autori
Borić, Edita
Izvornik
Módszertani közlöny (2217-4540) 4
(2014), 1;
25-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mišljenje učitelja ; nastava Priroda i društvo ; pripremanje nastave ; provođenje nastave ; pedagoške kompetencije učitelja
(teachers opinion ; Nature and Society teaching ; preparing lectures ; implementing teaching ; teachers` pedagogical competences)
Sažetak
Kvaliteta nastave ovisi o učiteljevim osobnim i stručnim kompetencijama, motivaciji te načinu na koji učitelj shvaća svoju nastavu i ulogu u tom procesu. Suvremena nastava stavlja učenika u središte nastavnog procesa, a pred učitelja se stavljaju brojni zahtjevi i obveze kako bi nastavni proces bio uspješan. Cilj rada je bio ispitati mišljenje učitelja razredne nastave o planiranju i provođenju nastave Prirode i društva te o pedagoškom usavršavanju tijekom radnog vijeka. Anketom se provjerilo slaganje učitelja razredne nastave s ponuđenim tvrdnjama koje se odnose na planiranje nastavnog sata Prirode i društva, tijek sata i njihovom pedagoškom usavršavanju nakon završenog formalnog obrazovanja. Najveći broj učitelja prilikom pripremanja nastave Prirode i društva određuje cilj nastavnog sata i sadržaj nastavne teme. Tijekom nastavnog sata Prirode i društva najveći broj učitelja uključuju, motiviraju učenike i prilagođavaju nastavu mogućnostima i potrebama učenika. Tijekom nastave Prirode i društva mali broj učitelja potiče kritičko mišljenje kod učenika te nedovoljno potiču učenike da povezuju nastavne sadržaje sa sadržajima drugih predmeta. Važno je da učitelj pedagoške kompetencije stalno mijenja, nadopunjuje, nadograđuje i usavršava te propituje sve načine kako bi nastava Prirode i društva bila usmjerena na učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)