Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764748

Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi


Matijević, Milan
Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 59-76 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 764748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi
(Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching)

Autori
Matijević, Milan

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 11 (2014), 1; 59-76

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola; sekundarno obrazovanje; net generacija; nastava usmjerena na učenika; nastavni kurikulum
(elementary school; cecondary school; Net Generation; student oriented teaching; teaching curriculum)

Sažetak
U ovom radu prezentirana je jedna kritika didaktike nastave usmjerene na učitelja i nastavni program odnosno kritika tradicionalne didaktike koja i danas još uvijek dominira u učionicama osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. I pored spoznaja konstruktivističke i kurikulumske didaktike te teorija učenja Benjamina Blooma, Roberta Gagnéa, Edgare Dalea, Célestina Freineta i Marije Montessori hrvatskim učiteljima je još uvijek važno pitanje realizacije programa, a ne ishodi učenja i odgoja. Radi provjere nekih hipoteza upitnikom je ispitana procjena didaktičkih scenarija i zadovoljstva nastavom na uzorku učenika trećih razreda srednjih škola (N=409) iz pet hrvatskih gradova. Većina učenika procjenjuje da na nastavi nisu dovoljno aktivni te da im na nastavi nije dovoljno zanimljivo. Također, oni procjenjuju da nema dovoljno didaktičkih situacija u kojima se razgovara, sudjeluje u nastavnim projektima ili rješavaju problemi. Najveći dio nastavnih epizoda odvija se u učionicama u kojima je petnaest stolova i 30 stolica raspoređeno u tri kolone koje su okrenute prema prednjem zidu i ploči ispred koje nastavnici imaju svoje monologe i prezentacije. Nakon analize učeničkih procjena te objašnjenja fotografija koje su snimljene u učionicama hrvatskih škola autor predlaže neke ideje za unutarnju reformu nastave te za bogatiju ponudu didaktičkih scenarija koji bi mogli zadovoljiti razvojne potrebe učenika - pripadnika net generacije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi // Pedagogijska istraživanja, 11 (2014), 1; 59-76 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matijević, M. (2014) Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 59-76.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2014}, pages = {59-76}, keywords = {osnovna \v{s}kola, sekundarno obrazovanje, net generacija, nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastavni kurikulum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {U\v{c}itelji, nastavnici i pedagozi izme\dju ciljeva i evaluacije u nastavi}, keyword = {osnovna \v{s}kola, sekundarno obrazovanje, net generacija, nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastavni kurikulum} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2014}, pages = {59-76}, keywords = {elementary school, cecondary school, Net Generation, student oriented teaching, teaching curriculum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching}, keyword = {elementary school, cecondary school, Net Generation, student oriented teaching, teaching curriculum} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font