Pregled bibliografske jedinice broj: 764550
Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava
Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava // V. Dani Šime i Ante Starčevića
Gospić, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 764550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modernizacija školstva u Lici na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće: djelovanje strukovnih i obrazovnih društava
(Modernization of Education in Lika at the Turn of the 20th Century: Professional and Educational Associations' Activities)
Autori
Brlić, Ivan ; Bušljeta Tonković, Anita ; Šimunić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
V. Dani Šime i Ante Starčevića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Gospićka gimnazija; Mijat Stojanović; školstvo; učiteljsko društvo
(Education; Gymnasium in Gospić; Mijat Stojanović; teachers’ association.)
Sažetak
Krajem 19. stoljeća uslijed postupnog napuštanja vojnokrajiških odnosa i prodora građansko-kapitalističkih procesa javila se potreba za snažnijim razvojem obrazovanja na području Like, Gacke i Krbave. Zastarjeli modeli vojnokrajiškoga školskog sustava promijenili su se uslijed nove Mažuranićeve školske reforme. U to je vrijeme osnovana i Realna gimnazija u Gospiću. Uz pomoć školskih nadzornika, učitelja i ostalih lokalnih aktera u Lici su osnivane školske zaklade i učiteljska društva. Razvoju školstva u Lici posebno su doprinijeli stručnjaci poput pedagoga, povjesničara i književnika koji su i nakon napuštanja ličkog prostora nastojali svojim profesionalnim kompetencijama pomoći ličkim školama. Ovaj rad odgovara na istraživačko pitanje u kojoj su mjeri ondašnji nositelji razvoja školstva u Lici pomogli sveopćem obrazovnom i kulturnom napretku tadašnje Ličko- krbavske županije. Također je prikazano u kojoj mjeri su takvi oblici udruživanja, prilagođeni suvremenom obrazovnom kontekstu, jedan od modela povezivanja najvažnijih dionika obrazovanja u Lici. Rad počiva na pretpostavci o povezanosti djelovanja udruga i razvoja školstva na prostoru Like.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb