Pregled bibliografske jedinice broj: 764300
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 189-205
CROSBI ID: 764300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive
(Croatian schools of America and Canada (CSAC) – a glance at Croatian language teaching from the perspective of contemporary teaching methodology)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Kanajet Šimić, Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL
Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina
Izdavač
Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
189-205
ISBN
978-9537963-27-9
Ključne riječi
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK), izvandomovinska nastava, metodički kontekst
(Croatian Schools of America and Canada (CSAC), expatriate teaching, teaching methodology.)
Sažetak
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) djeluju od 1974. godine. Njihovo djelovanje do sada nije bilo analizirano s obzirom na metodički pristup u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U radu se analiziraju dokumenti iz arhiva HIŠAK-a u Chicagu. Opisuje se djelovanje HIŠAK-a i njegovo značenje u kontekstu inozemne nastave hrvatskoga jezika i kulture. U osnivačkim aktima, programima i dokumentima koji su izlazili od 1974. do 1985. iščitavaju se načela, ciljevi i metode pristupa poučavanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika: načela nastave jezika, posebnosti ranog usvajanja jezika, integracija nastavnih sadržaja, kontrastivni pristup jeziku, međukulturnost i otvoreni komunikacijski nastavni sustav. Na temelju analiziranih načela poučavanja i usvajanja hrvatskoga jezika istražuje se i analizira koncepcija udžbenika i metodičkog priručnika. U središtu istraživačkoga interesa njihova je struktura i metodičko oblikovanje sadržaja. Analizira se struktura udžbenika, vrste pitanja i zadataka, nastavni oblici na koje se pozivaju učenici i dimenzioniranje sadržaja (Nemeth Jajić 2007). Dobivene se spoznaje stavljaju u kontekst suvremenih teorijskih spoznaja o usvajanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika (Jelaska 2012, Jelaska, Cvikić 2005, 2009, Milić 2012). Rad donosi analizirani pregled kultrološkog djelovanja HIŠAK-a u usvajanju i njegovanju hrvatskoga jezika u izvandomovinskoj nastavi. Na temelju pregledanih i analiziranih dokumenata zaključuje se o metodičkome prinosu izvandomovinskoj nastavi hrvatskoga jezika u kontekstu suvremenog humanističkog pristupa poučavanju jezika (Littlewood 2000, Widdowson 2000, Wood 1995, Težak 1996).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija