Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764300

Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive


Turza-Bogdan, Tamara; Kanajet Šimić, Lada
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 189-205


CROSBI ID: 764300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive
(Croatian schools of America and Canada (CSAC) – a glance at Croatian language teaching from the perspective of contemporary teaching methodology)

Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Kanajet Šimić, Lada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL

Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina

Izdavač
Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
189-205

ISBN
978-9537963-27-9

Ključne riječi
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK), izvandomovinska nastava, metodički kontekst
(Croatian Schools of America and Canada (CSAC), expatriate teaching, teaching methodology.)

Sažetak
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) djeluju od 1974. godine. Njihovo djelovanje do sada nije bilo analizirano s obzirom na metodički pristup u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U radu se analiziraju dokumenti iz arhiva HIŠAK-a u Chicagu. Opisuje se djelovanje HIŠAK-a i njegovo značenje u kontekstu inozemne nastave hrvatskoga jezika i kulture. U osnivačkim aktima, programima i dokumentima koji su izlazili od 1974. do 1985. iščitavaju se načela, ciljevi i metode pristupa poučavanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika: načela nastave jezika, posebnosti ranog usvajanja jezika, integracija nastavnih sadržaja, kontrastivni pristup jeziku, međukulturnost i otvoreni komunikacijski nastavni sustav. Na temelju analiziranih načela poučavanja i usvajanja hrvatskoga jezika istražuje se i analizira koncepcija udžbenika i metodičkog priručnika. U središtu istraživačkoga interesa njihova je struktura i metodičko oblikovanje sadržaja. Analizira se struktura udžbenika, vrste pitanja i zadataka, nastavni oblici na koje se pozivaju učenici i dimenzioniranje sadržaja (Nemeth Jajić 2007). Dobivene se spoznaje stavljaju u kontekst suvremenih teorijskih spoznaja o usvajanju hrvatskoga kao nasljednoga jezika (Jelaska 2012, Jelaska, Cvikić 2005, 2009, Milić 2012). Rad donosi analizirani pregled kultrološkog djelovanja HIŠAK-a u usvajanju i njegovanju hrvatskoga jezika u izvandomovinskoj nastavi. Na temelju pregledanih i analiziranih dokumenata zaključuje se o metodičkome prinosu izvandomovinskoj nastavi hrvatskoga jezika u kontekstu suvremenog humanističkog pristupa poučavanju jezika (Littlewood 2000, Widdowson 2000, Wood 1995, Težak 1996).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Turza-Bogdan, Tamara; Kanajet Šimić, Lada
Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 189-205
Turza-Bogdan, T. & Kanajet Šimić, L. (2015) Hrvatske izvandomovinske škole u Americi i Kanadi (HIŠAK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodičke perspektive. U: Udier, S. & Cergol Kovačević, K. (ur.) Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL. Zagreb, Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), str. 189-205.
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Kanajet \v{S}imi\'{c}, Lada}, year = {2015}, pages = {189-205}, keywords = {Hrvatske izvandomovinske \v{s}kole u Americi i Kanadi (HI\v{S}AK), izvandomovinska nastava, metodi\v{c}ki kontekst}, isbn = {978-9537963-27-9}, title = {Hrvatske izvandomovinske \v{s}kole u Americi i Kanadi (HI\v{S}AK) – pogled na nastavu hrvatskoga jezika iz suvremene metodi\v{c}ke perspektive}, keyword = {Hrvatske izvandomovinske \v{s}kole u Americi i Kanadi (HI\v{S}AK), izvandomovinska nastava, metodi\v{c}ki kontekst}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Kanajet \v{S}imi\'{c}, Lada}, year = {2015}, pages = {189-205}, keywords = {Croatian Schools of America and Canada (CSAC), expatriate teaching, teaching methodology.}, isbn = {978-9537963-27-9}, title = {Croatian schools of America and Canada (CSAC) – a glance at Croatian language teaching from the perspective of contemporary teaching methodology}, keyword = {Croatian Schools of America and Canada (CSAC), expatriate teaching, teaching methodology.}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font