Pregled bibliografske jedinice broj: 764284
Supervizija u inkluzivnoj edukaciji
Supervizija u inkluzivnoj edukaciji // Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 340-358
CROSBI ID: 764284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Supervizija u inkluzivnoj edukaciji
(Supervision in inclusive education)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Cimperman, Robert ; Skelac, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
340-358
ISBN
978-953-0-31593-8
Ključne riječi
supervizija u obrazovanju, inkluzivno obrazovanje, mobilni stručni tim
(supervision in education, educational inclusion, mobile professional team)
Sažetak
Višegodišnje iskustvo u primjeni supervizije u odgoju i obrazovanju s ciljem poticanja razvoja „škole za sve“ pokazalo je pozitivne učinke. S jedne strane su se analizom sadržaja supervizije utvrdili ozbiljni problemi s kojima se susreću mobilni stručni timovi, koordinatori škola i asistenti u nastavi. Ne samo da su njihove teškoće uzrokovane novinom uloga u školstvu, nego i činjenicom o nizu prepreka u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u redovnoj školi, koje već predugo egzistiraju. To je u prvom redu nedostatak kontinuirane stručne podrške učiteljima i nedostatno cjeloživotno učenje odgojno-obrazovnih djelatnika, koje će doprinijeti inkluzivnoj edukaciji. S druge strane o korisnosti supervizije za mobilne stručne timove i asistente u nastavi govore rezultati evaluacije supervizijskih susreta. Zadovoljstvo polaznika i njihova procjena korisnosti za svakodnevni rad jasno ukazuju na potrebu supervizije kao sastavnog dijela obrazovnog sustava. U skladu sa stanovištem Pavlasa (2007.) supervizija pomaže uvođenju promjena u školstvo. Ona je potrebna svima i najboljim učiteljima s iskustvom i onima bez iskustva, nastavnicima i suradnicima u „burnout- u“, a ovim poglavljem se želio dati mali uvid u ulogu supervizije u razvoju nove, inkluzivne kulture škole u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)