Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764181

Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu


Grahovac-Pražić, Vesna; Mesić, Ivanka
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu, 2014. (ostali članci/prilozi).


CROSBI ID: 764181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu
(Methodological Approach to Drama is Primary School Reading Books)

Autori
Grahovac-Pražić, Vesna ; Mesić, Ivanka

Izvornik
Iskustva i perspektive ranog učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi

Godina
2014

Ključne riječi
drama; razredna nastava; Hrvatski jezik; literarni i teatrološki pristup; udžbenici književnosti
(drama; primary school; the Croatian language; literary and theatrological approach; literary textbooks)

Sažetak
Dramski tekstovi zbog svoje prirode i namjene zahtijevaju drugačiji metodički pristup koji u sebi ujedinjuje literarni i teatrološki metodički pristup. Cilj književno-scenskog odgoja i obrazovanja je osposobljavanje učenika za aktivno čitanje, gledanje i slušanje dramskih ostvarenja. U programskim koncepcijama je igrokaz afirmiran kao književno-scensko djelo, iako uočavamo vrlo skromnu zastupljenost teatroloških pojmova koji se javljaju samo u prva dva razreda osnovne škole. Istraživački dio ovog rada temelji se na analizi metodičkog pristupa igrokazu u početnicama, čitankama i integriranim udžbenicima odobrenim od Ministarstva znanosti obrazovanja i športa u školskoj godini 2011./2012. Može se zaključiti kako svi udžbenici afirmiraju literarno-teatrološki pristup igrokazu. Metodički instrumentarij nedovoljno afirmira teatrološki pristup koji se u najvećem postotku javlja u pitanjima i zadatcima za samostalan i stvaralački rad, a najmanje u pitanjima i zadatcima za razumijevanje i tumačenje teksta. Iz tog razloga uočavamo kako teatrološki metodički sustav u potpunosti znanstveno nije uspostavljen, te se otvara pitanje njegove uključenosti u udžbenike književnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Vesna Grahovac-Pražić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grahovac-Pražić, Vesna; Mesić, Ivanka
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu, 2014. (ostali članci/prilozi).
Grahovac-Pražić, V. & Mesić, I. (2014) Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu. Iskustva i perspektive ranog učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu. Ostali članci/prilozi.
@unknown{unknown, author = {Grahovac-Pra\v{z}i\'{c}, Vesna and Mesi\'{c}, Ivanka}, year = {2014}, keywords = {drama, razredna nastava, Hrvatski jezik, literarni i teatrolo\v{s}ki pristup, ud\v{z}benici knji\v{z}evnosti}, title = {Metodi\v{c}ki pristup drami u \v{c}itankama za razrednu nastavu}, keyword = {drama, razredna nastava, Hrvatski jezik, literarni i teatrolo\v{s}ki pristup, ud\v{z}benici knji\v{z}evnosti} }
@unknown{unknown, author = {Grahovac-Pra\v{z}i\'{c}, Vesna and Mesi\'{c}, Ivanka}, year = {2014}, keywords = {drama, primary school, the Croatian language, literary and theatrological approach, literary textbooks}, title = {Methodological Approach to Drama is Primary School Reading Books}, keyword = {drama, primary school, the Croatian language, literary and theatrological approach, literary textbooks} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font