Pregled bibliografske jedinice broj: 764181
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu, 2014. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 764181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup drami u čitankama za razrednu nastavu
(Methodological Approach to Drama is Primary School Reading Books)
Autori
Grahovac-Pražić, Vesna ; Mesić, Ivanka
Izvornik
Iskustva i perspektive ranog učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2014
Ključne riječi
drama; razredna nastava; Hrvatski jezik; literarni i teatrološki pristup; udžbenici književnosti
(drama; primary school; the Croatian language; literary and theatrological approach; literary textbooks)
Sažetak
Dramski tekstovi zbog svoje prirode i namjene zahtijevaju drugačiji metodički pristup koji u sebi ujedinjuje literarni i teatrološki metodički pristup. Cilj književno-scenskog odgoja i obrazovanja je osposobljavanje učenika za aktivno čitanje, gledanje i slušanje dramskih ostvarenja. U programskim koncepcijama je igrokaz afirmiran kao književno-scensko djelo, iako uočavamo vrlo skromnu zastupljenost teatroloških pojmova koji se javljaju samo u prva dva razreda osnovne škole. Istraživački dio ovog rada temelji se na analizi metodičkog pristupa igrokazu u početnicama, čitankama i integriranim udžbenicima odobrenim od Ministarstva znanosti obrazovanja i športa u školskoj godini 2011./2012. Može se zaključiti kako svi udžbenici afirmiraju literarno-teatrološki pristup igrokazu. Metodički instrumentarij nedovoljno afirmira teatrološki pristup koji se u najvećem postotku javlja u pitanjima i zadatcima za samostalan i stvaralački rad, a najmanje u pitanjima i zadatcima za razumijevanje i tumačenje teksta. Iz tog razloga uočavamo kako teatrološki metodički sustav u potpunosti znanstveno nije uspostavljen, te se otvara pitanje njegove uključenosti u udžbenike književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija