Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 763986

Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi


Dolenec, Lucija
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 763986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi
(Obligatory reading (lektira) and its role in developing reading literacy in lower grades of primary school)

Autori
Dolenec, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.06

Godina
2015

Stranica
42

Mentor
Cvikić, Lidija

Ključne riječi
lektira; čitalačka pismenost; PISA; PIRLS; stavovi učitelja
(obligatory reading; reading literacy; PISA; PIRLS; teachers attitude)

Sažetak
Ovaj se diplomski rad bavi istraživanjem stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. U uvodnome se dijelu rada raspravlja o određenju čitalačke pismenosti, njezinim sastavnicama i načinima na koje se razvija te se raspravlja o postignućima učenika Republike Hrvatske u međunarodnim ispitivanjima čitalačke pismenosti. U tome se dijelu također raspravlja o lektiri i njezinome određenju u obrazovnim dokumentima. U središnjem se dijelu rada prikazuje istraživanje stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno pommoću upitnika na uzorku od 44 ispitanika, učitelja razredne nastave. Provedeno istraživanje donijelo je nekoliko važnih spoznaja. Pokazalo je da većina ispitanih učitelja poznaje određenje pojma čitalačke pismenosti, no pokazuju nesigurnost u poznavanju načina na koji se ona razvija, a dio učitelja teško određuje vrste tekstova koji doprinose razvoju čitalačke pismenosti. Također, znatan dio učitelja pri obradi lektirnoga djela najčešće potiče razumijevanje teksta na nižoj i srednjoj razini čitalačke pismenosti, a znatno rjeđe na višoj razini. Rezultati istraživanja pokazuju da bi se u obrazovanju učitelja više pozornosti trebalo posvetiti razumijevanju pojma čitalačke pismenosti i načinima njezina razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dolenec, Lucija
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Dolenec, L. (2015) 'Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dolenec, Lucija}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {lektira, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, PISA, PIRLS, stavovi u\v{c}itelja}, title = {Uloga lektire u razvoju \v{c}itala\v{c}ke pismenosti u razrednoj nastavi}, keyword = {lektira, \v{c}itala\v{c}ka pismenost, PISA, PIRLS, stavovi u\v{c}itelja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dolenec, Lucija}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {obligatory reading, reading literacy, PISA, PIRLS, teachers attitude}, title = {Obligatory reading (lektira) and its role in developing reading literacy in lower grades of primary school}, keyword = {obligatory reading, reading literacy, PISA, PIRLS, teachers attitude}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font