Pregled bibliografske jedinice broj: 763986
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 763986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga lektire u razvoju čitalačke pismenosti u razrednoj nastavi
(Obligatory reading (lektira) and its role in developing reading literacy in lower grades of primary school)
Autori
Dolenec, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.06
Godina
2015
Stranica
42
Mentor
Cvikić, Lidija
Ključne riječi
lektira; čitalačka pismenost; PISA; PIRLS; stavovi učitelja
(obligatory reading; reading literacy; PISA; PIRLS; teachers attitude)
Sažetak
Ovaj se diplomski rad bavi istraživanjem stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. U uvodnome se dijelu rada raspravlja o određenju čitalačke pismenosti, njezinim sastavnicama i načinima na koje se razvija te se raspravlja o postignućima učenika Republike Hrvatske u međunarodnim ispitivanjima čitalačke pismenosti. U tome se dijelu također raspravlja o lektiri i njezinome određenju u obrazovnim dokumentima. U središnjem se dijelu rada prikazuje istraživanje stavova učitelja o ulozi lektire u razvoju čitalačke pismenosti u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno pommoću upitnika na uzorku od 44 ispitanika, učitelja razredne nastave. Provedeno istraživanje donijelo je nekoliko važnih spoznaja. Pokazalo je da većina ispitanih učitelja poznaje određenje pojma čitalačke pismenosti, no pokazuju nesigurnost u poznavanju načina na koji se ona razvija, a dio učitelja teško određuje vrste tekstova koji doprinose razvoju čitalačke pismenosti. Također, znatan dio učitelja pri obradi lektirnoga djela najčešće potiče razumijevanje teksta na nižoj i srednjoj razini čitalačke pismenosti, a znatno rjeđe na višoj razini. Rezultati istraživanja pokazuju da bi se u obrazovanju učitelja više pozornosti trebalo posvetiti razumijevanju pojma čitalačke pismenosti i načinima njezina razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija