Pregled bibliografske jedinice broj: 763983
MODEL PROCJENE RIZIKA NA ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIM PRIJELAZIMA
MODEL PROCJENE RIZIKA NA ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIM PRIJELAZIMA, 2015., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 763983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MODEL PROCJENE RIZIKA NA ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIM PRIJELAZIMA
(LEVEL CROSSINGS RISK ASSESEMENT MODEL)
Autori
Starčević, Martin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
30.03
Godina
2015
Stranica
178
Mentor
Barić, Danijela
Ključne riječi
željezničko-cestovni prijelazi; sigurnost željezničkoga prometa; izvanredni događaji; utjecajni čimbenici; težinski faktori; model procjene rizika
(level crossings; railway traffic safety; level crossing accidents; influential factors; weighting factors; risk assessment model)
Sažetak
Sa stajališta sigurnosti željezničko-cestovni prijelazi predstavljaju kritičnu točku u sigurnom odvijanju cestovnoga i željezničkoga prometa. Detaljni su podatci o uzrocima svake pojedine nesreće preduvjetom identifikaciji prijelaza na kojima postoji veća vjerojatnost pojave izvanrednoga događaja, a kako bi se odredili utjecajni čimbenici koji djeluju na mehanizme nesreća. U radu je detaljno analizirano stanje sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima u Republici Hrvatskoj i u ostalim zemljama Europske unije, kao i pregled postojećih modela procjene rizika. Na temelju je istraživanja domaće i međunarodne znanstvene i stručne literature te rezultata provedene ankete među važnim domaćim i međunarodnim stručnjacima predložen model procjene rizika na željezničko-cestovnim prijelazima. Model uključuje pet skupina ulaznih podataka: prometno opterećenje, način osiguranja željezničko-cestovnoga prijelaza, oblikovne značajke prijelaza, prisustvo otegotnih okolnosti i statističke podatke o broju nesreća. Svakom su od navedenih utjecajnih čimbenika dodijeljeni težinski faktori na temelju kojih je matematičkim modeliranjem izračunana vrijednost rizika. S obzirom na vrijednosti pojedinih čimbenika, na temelju predložene matrice, određuje se razina rizika u skladu s četirima definiranim kategorijama: niskom, srednjom, visokom i kritičnom razinom. Validacija je modela napravljena na izabranim željezničko-cestovnim prijelazima za koje su terenskim istraživanjem prikupljeni i analizirani svi potrebni ulazni podatci. Zaključno su predložene nove mjere prevencije izvanrednih događaja na željezničko-cestovnim prijelazima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport