Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 763894

Više nemamo stila


Lah, Nataša
Više nemamo stila // III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI
Rijeka, Hrvatska, 2015. str. - (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 763894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Više nemamo stila
(We have no style)

Autori
Lah, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI / - , 2015

Skup
Teorijski dijalozi

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 27.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
stil u vizualnoj umjetnosti ; očevidnost ; stilska dihotomija romantizma ; stil modernizma ; krah stila
(style in the visual arts ; stylistic dichotomy of Romanticism ; style of modernism ; dissoluton of style)

Sažetak
Nejasna pozicija stila u likovnosti, može postati bitno razumljivija uvažimo li značaj povijesnih prekretnica, koje su izazvale nepovratna razgraničenja teorijskog statusa i društvene uloge stila u povijesti umjetnosti i to u razdoblju nakon 1764. godine, kada je Johann Joachim Winckelman stilistiku izdvojio iz retorike, proširivši područje nadležnosti stila na povijest umjetnosti, usidrivši ga time u vremensku dimenziju da bi omogućio stilsku analizu povijesnih razdoblja u umjetnosti. No, posve se zanemaruje činjenica, da je gotovo istovremeno sa stjecanjem disciplinarne autonomije stila započeo i njezin rascjep, preciznije, započeo je veliki povijesno teorijski prijepor oko definicije onoga što smatramo „prepoznatljivim odlikama“ umjetničkog djela, a time i stila. Kodifikacija, kao jedan od kvalifikativa stilskih odlika, od perioda ranog romantizma postupno gubi kredibilet, a razdvajanjem nazora na umjetnost u povijesnom sukobu „struke“ i „kritike“ Pariškog Salona, konačno gubi i svoje uporište, barem u onom dijelu produkcije koja je našla svoje mjesto na najvišim ljestvicama vrijednosti produkcije od druge polovine XIX i prve XX stojeća, pa do postmodernizma kad se situacija u potpunosti mijenja. Stil u razdoblju modernizma traži drugi i drugačiji pristup od svih koji su mu prethodili, pa se komparativno praćenje pojačano izražajnih odlika temelji na psihološkim i faktorima izobrazbe promatrača, njegovoj sklonosti konformizmu mainstreama ili subverzivnim politikama modernističkog elitizma umjetnosti. Drugim riječima, radi se o kompleksnom sustavu percepcije, recepcije i odabira točke motrenja (kontekstualizacije). Navedene faktore možemo jednom riječju nazvati svojstvom odabira onoga što ćemo smatrati očevidno prepoznatljivim. Konačni gubitak stilske autonomije djela dogodio se u razdoblju postmodernizma kada djelo postaje u potpunosti stilski nefunkcionalno. Estetička komunikacija i kritika, a ne više djelo, razlučuju prepoznatljivost i izražavaju originalnost. Klasifikacija i kodifikacija djela ne temelje se više na očevidnosti, odnosno na naglašenoj vizualnoj izražajnosti već na kritici i teoriji, što problem stila, kao i cjelokupan problem predmetnosti umjetničkog djela, seli u područje intertekstualnih teorija o smislenoj izražajnosti vizualnih pojava, a time (dijelom) i umjetnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nataša Lah (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lah, Nataša
Više nemamo stila // III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI
Rijeka, Hrvatska, 2015. str. - (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Lah, N. (2015) Više nemamo stila. U: III. Teorijski dijalozi, međunarodni znanstveni skup Katedre za teoriju umjetnosti OPU, FFRI.
@article{article, author = {Lah, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {---}, keywords = {stil u vizualnoj umjetnosti, o\v{c}evidnost, stilska dihotomija romantizma, stil modernizma, krah stila}, title = {Vi\v{s}e nemamo stila}, keyword = {stil u vizualnoj umjetnosti, o\v{c}evidnost, stilska dihotomija romantizma, stil modernizma, krah stila}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lah, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {---}, keywords = {style in the visual arts, stylistic dichotomy of Romanticism, style of modernism, dissoluton of style}, title = {We have no style}, keyword = {style in the visual arts, stylistic dichotomy of Romanticism, style of modernism, dissoluton of style}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font