Pregled bibliografske jedinice broj: 763862
V-dijagrami u matematičkom obrazovanju
V-dijagrami u matematičkom obrazovanju // 14. Dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan i dr. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 129-138 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 763862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
V-dijagrami u matematičkom obrazovanju
(V-diagrams in mathematical education)
Autori
Juričić Devčić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
14. Dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, Ivan i dr. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 129-138
ISBN
978-953-7210-72-4
Skup
14. Dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
V-dijagram; matematika; rješavanje problema; obrazovanje; vizualizacija znanja
(V-diagram; mathematics; problem solving; education; knowledge visualization)
Sažetak
U posljednje vrijeme razvijeni su brojni alati za vizualizaciju znanja koji sve više imaju primjenu i u obrazovanju. Među različitim oblicima vizualizacije znanja, V-dijagram se ističe kao alat koji poboljšava metakognitivne sposobnosti učenika. V-dijagram je specifična vrsta kognitivne mape sa zadanom strukturom. U osnovi, V-dijagram je tehnika učenja zasnovana na teoriji konstruktivizma, usmjerena prema učeniku te učenju istraživanjem i otkrivanjem. Taj alat omogućava učenicima razumjeti kako su događaji, procesi ili predmeti smisleno povezani, s ciljem da percipiraju spregu između onoga što je poznato i ono što tek treba otkriti i razumjeti u rješavanju nekog znanstvenog problema. V-dijagram strukturalno i vizualno povezuje metodološke aspekte neke aktivnosti s njenim temeljnim konceptualnim aspektima, oslanjajući se pritom na značajnu ulogu pojmova u učenju i pamćenju. V-dijagram ima dvije strane: konceptualnu (znanje) i metodološku (procesi). Obje strane su interakcijski povezane i ovisne, za što su odgovorna fokusna pitanja izravno povezana s događajima i/ili objektima. Događaji i/ili objekti su od izuzetne važnosti za formuliranje istraživačkih fokusnih pitanja, a samim tim i za daljnju interakciju među komponentama povezanima s konceptualnom i metodološkom stranom dijagrama. V-dijagrami imaju značajnu primjenu u evaluaciji i ocjenjivanju znanja. U matematici se V-dijagram uspješno koristi u rješavanju matematičkih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija