Pregled bibliografske jedinice broj: 763757
Može li se Moodle sustav za elektroničko učenje primijeniti u knjižničarstvu?
Može li se Moodle sustav za elektroničko učenje primijeniti u knjižničarstvu? // Knjižnice: kamo i kako dalje? : Članstvo u EU - knjižničari gdje smo? Produktivnost znanstvene zajednice Obrazovanje korisnika Knjižnice u vremenu recesije - kako preživjeti? Zbornik radova / Ivana Hebrang Grgić i Vesna Špac (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2014. str. 385-385 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 763757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li se Moodle sustav za elektroničko učenje primijeniti u knjižničarstvu?
(Can the Moodle system for e-learning applied in librarianship?)
Autori
Valenta, Ankica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižnice: kamo i kako dalje? : Članstvo u EU - knjižničari gdje smo? Produktivnost znanstvene zajednice Obrazovanje korisnika Knjižnice u vremenu recesije - kako preživjeti? Zbornik radova
/ Ivana Hebrang Grgić i Vesna Špac - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2014, 385-385
ISBN
987-953-6001-94-1
Skup
13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.05.2013. - 18.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
e-učenje; Moodle sustav; knjižnice
(e-learning; Moodle system; library)
Sažetak
Brze promjene u svim aspektima ljudskog života donosi moderna tehnologija i globalizacija. Svakim danom stvaraju se nove informacije, a opći razvoj kontinuirano zahtijeva nova znanja i vještine. Javlja se potreba za što bržim, pravovremenim obrazovanjem, koje će istovremeno biti otvoreno i široko dostupno. Multimedije i Internet su omogućili pristup udaljenim izvorima i uslugama te omogućili suradnju i komunikacije na daljinu (ETF - E-learning Strategy Task Force). Elektroničko učenje (e- učenje ili engl. e-learning) danas sve češće susrećemo u praktičnoj primjeni. Moodle sustav [http://docs.moodle.org] je temeljen na sustavu otvorenog koda, a namijenjen je izradi elektroničkih obrazovnih sadržaja te održavanju nastave na daljinu. Zahvaljujući svojoj jednostavnosti korištenja i fleksibilnosti, Moodle je trenutno najpopularnija platforam za e-učenje koja se koristi diljem svijeta. Preko CARNetovog edukacijskog centra članovi akademske zajednice imaju pravo na potpuno besplatno korištenje i svu pomoć oko korištenja ovoga sustava. Korištenjem ovog sustava može se organizirati e-učenje unutar knjižnice, te povezati knjižnice u sustav Hrvatske. Razviti protokol za legalno korištenje knjižnične e-građe koja pripada knjižnici za sustav učenja. Za preobrazbu i usavršavanje ovih sustava može se pokrenuti prijedlog projekta EU za financiranje uvođenja e-učenja u knjižničnom sustavu Hrvatske. Npr. Otvoreno učilište na Novom Zelandu podržava rad preko 45.000 korisnika, a sadrži preko 6500 Moodle kolegija. Ovo upućuje na činjenicu da je Moodle arhitektura dobro osmišljena te da omogućuje jednostavan odgovor na eventualne buduće priladgodbe koje bi se postavile sa zahtjevom primjene e-učenja i ostale korisne primjene u knjižničarstvu. Danas imamo e-građe u knjižnicama koju treba zažtititi i dati na e-učenje, često postavljena pitanja, statistike, tematsko učenje, ankete, materijali sa skupova i slične potrebe mogu biti osmišljene preobrazbom Moodle sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ankica Valenta
(autor)