Pregled bibliografske jedinice broj: 763563
Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu
Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu // ˝Učenje za poduzetništvo˝ Znanstveni časopis ICEL3 konferencije / Tafra, Vitomir (ur.).
Zagreb: Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, 2013. str. 54-61 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 763563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu
(Possibilities of Integration of Student Cooperatives and Social Entrepreneurship in the Education Process)
Autori
Tkalec, Zdravko ; Quien, Maja ; Posavec, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
˝Učenje za poduzetništvo˝ Znanstveni časopis ICEL3 konferencije
/ Tafra, Vitomir - Zagreb : Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, 2013, 54-61
Skup
Međunarodna konferencija učenja za poduzetništvo ICEL
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.10.2013. - 03.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
metoda učenja; učenička zadruga; socijalno poduzetništvo; društveni problemi
(learning method; school cooperative; social entrepreneurship; social problems)
Sažetak
Učenička zadruga je oblik vannastavnih aktivnosti pomoću kojih učenici osnovnih i srednjih škola stječu stručna znanja, poslovne vještine i poduzetničke stavove. Osnivaju ih škole s ciljem proizvodnje i stvaranja nove vrijednosti odnosno stjecanja proizvodnih vještina i poslovne dobiti. Na taj način se sinergijski spajaju proizvodno-stručna znanja i vještine s poslovno-poduzetničkim. Nastava se održava na kreativan, interaktivan način, a kurikulum učeničke zadruge mora sadržavati planiranje i proizvodnju određenih roba/usluga, realizaciju proizvoda/usluga na tržištu te, uvažavajući principe ekonomije, i raspodjelu poslovne dobiti. Učenici će takvim metodičko- didaktičkim pristupom biti kompetentni za pokretanje vlastitog gospodarskog subjekta koji će biti profitabilan i tržišno održiv. Značajna komponenta u stjecanju tih i takvih oblika znanja je i socijalna održivost. Osim stručnih i poduzetničkih znanja, učenici će biti socijalno osjetljiviji, što znači da će tijekom poslovanja uvažavati važnost ekološke održivosti kao i socijalnih obveza. Interesantna je integracija koncepata socijalnog poduzetništva i učeničkih zadruga s obzirom na višestruke koristi dionika u smislu učenika, škole, lokalne zajednice i širih društvenih struktura. Socijalno poduzetništvo se odnosi na poslovni pothvat koji teži rješavanju društvenih problema i pitanja ali istovremeno je financijski održiv. U tom se smislu poduzetnik može gledati kao mudar i odlučan iskorištavatelj društvenih promjena i kretanja (Martin, Osberg, 2007).
Izvorni jezik
Hrvatski