Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 763536

Opća i posebne didaktike: suvremene didaktičke teorije i praksa


Matijević, Milan
Opća i posebne didaktike: suvremene didaktičke teorije i praksa // 4th international methodological conference Abstracts / Geza Czekus (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 18-18 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 763536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Opća i posebne didaktike: suvremene didaktičke teorije i praksa
(General and specialised didactics in teacher training study programmes and in practice teaching)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4th international methodological conference Abstracts / Geza Czekus - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015, 18-18

ISBN
978-86-87095-55-7

Skup
4th International methodological conference

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 30.05.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
opća didaktika; specijalne didaktike; didaktičke teorije; konstruktivistička didaktika; kurikulumska didaktika
(general didactic; specialist didactic; didactic theories; constructivist didactic; curriculum didactic)

Sažetak
U Hrvatskoj na svim nastavničkim fakultetima svi budući nastavnici moraju tijekom studija imati različite kolegije iz područja pedagogije, psihologije, metodike i drugih obrazovnih znanosti. Svi ti kolegiji moraju biti u funkciji stjecanja pedagoške kompetencije kako se u školskim zakonima naziva skup kompetencija koje omogućuju zapošljavanje u školama. 60 ECTS je jedna godina studija, odnosno jedna petina cjelovitog studija na nastavničkom fakultetu. Od 60 ECTS bodova na opću didaktiku otpada otprilike 5 – 8 ECTS, a na specijalnu didaktiku (metodiku) od jedne petine do jedne trećine ukupne sume ECTS. Oni stručnjaci koji završe nenastavničke fakultete, a požele se zaposliti u strukovnim školama i poučavati neke strukovne predmete moraju na sveučilištu nakon petogodišnjeg studija upisati jednogodišnji studij (60 ECTS) od kojih opća i specijalna didaktika obuhvaćaju jednu trećinu bodova. Na tržištu didaktičke literature u Hrvatskoj u proteklih četvrt stoljeća mogu se proučavati djela hrvatskih autora, ali i prijevodi stranih autora, prije svega literature koja je prevođena s njemačkog i engleskog jezika. U didaktičkoj literaturi nalaze se najrazličitije didaktičke teorije i paradigme, što se odražava na velik nered i mnogo nesporazuma u nastavnoj praksi. Nastavnici metodika (specijalnih didaktika) teško prepoznaju utjecaje didaktičkih paradigmi i teorija ruskih autora Danilova, Jesipova, Gončarova i Gruzdjeva, zatim hrvatskih autora Poljaka i Šimleše, drugih didaktičara s područja bivše Jugoslavije (npr. Prodanovića, Krnete, Filipovića, Mandića i dr.) te najnovijih predstavnika konstruktivističke i kurikulumske teorije nastave. Te nesporazume pojačavaju autori metodičke literature koji ne prate najnovije znanstvene teorije, već su još uvijek na pozicijama didaktike nastave usmjerene na nastavnika, a daleko od konstruktivističke didaktike odnosno didaktike nastave usmjerene na učenika. I pedagoška dokumentacija (pisane priprave za nastavni sat, godišnji i operativni planovi itd) su pozicionirane na davno prevladanoj terminologiji i teorijskim pozicijama od prije pedeset ili stotinu godina.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Opća i posebne didaktike: suvremene didaktičke teorije i praksa // 4th international methodological conference Abstracts / Geza Czekus (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 18-18 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Matijević, M. (2015) Opća i posebne didaktike: suvremene didaktičke teorije i praksa. U: Geza Czekus (ur.)4th international methodological conference Abstracts.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2015}, pages = {18-18}, keywords = {op\'{c}a didaktika, specijalne didaktike, didakti\v{c}ke teorije, konstruktivisti\v{c}ka didaktika, kurikulumska didaktika}, isbn = {978-86-87095-55-7}, title = {Op\'{c}a i posebne didaktike: suvremene didakti\v{c}ke teorije i praksa}, keyword = {op\'{c}a didaktika, specijalne didaktike, didakti\v{c}ke teorije, konstruktivisti\v{c}ka didaktika, kurikulumska didaktika}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku u Subotici}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2015}, pages = {18-18}, keywords = {general didactic, specialist didactic, didactic theories, constructivist didactic, curriculum didactic}, isbn = {978-86-87095-55-7}, title = {General and specialised didactics in teacher training study programmes and in practice teaching}, keyword = {general didactic, specialist didactic, didactic theories, constructivist didactic, curriculum didactic}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku u Subotici}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font