Pregled bibliografske jedinice broj: 763524
Inkluzivna edukacija, hrvatski kontekst, istraživanja i programi podrške
Inkluzivna edukacija, hrvatski kontekst, istraživanja i programi podrške // Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 296-327
CROSBI ID: 763524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivna edukacija, hrvatski kontekst,
istraživanja i programi podrške
(Inclusive education, Croatian context, research and
support programmes)
Autori
Igrić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
296-327
ISBN
978-953-0-31593-8
Ključne riječi
inkluzivna edukacija u Hrvatskoj, istraživanja inkluzije, programi potpore, suradnja Sveučilišta i nevladinog sektora
(inclusive education in Croatia, research in inclusion field, support programmes, collaboration University and non-government organization)
Sažetak
Razmatrajući stanje uključivanja djece s teškoćama u Hrvatskoj, može se konstatirati, usporedi li se stanje prije trideset godina i danas da je došlo do vidljivog napretka. Djeca s teškoćama su pretežno u redovnim školama, ona su većim dijelom prepoznata prije upisa u školu ili u prvim razredima osnovne škole, što znatno povećava njihove izglede za stvarno uključivanje u svoju društvenu zajednicu. Na primjeru znanstvenog i stručnog rada i suradnje sveučilišne zajednice i civilnog društva u Hrvatskoj u ovom se poglavlju ukazalo na potencijale u našoj sredini koji mogu znatno više doprinijeti edukacijskoj inkluziji i unapređivanju života djece s teškoćama i njihovih obitelji, a što nije dovoljno iskorišteno. Ako se usporede ciljevi istraživanja u svijetu i u nas može se ustanoviti da su oni u mnogo čemu slični, posebno između osamdesetih godina prošlog stoljeća i 2000. godine. Na žalost, spori razvoj inkluzivne škole u Hrvatskoj nije omogućio komparativna istraživanja o ishodima provedene inkluzije. Dok se u svijetu razmatraju najučinkovitije metode rada u inkluzivnoj školi, u Hrvatskoj se tek istražuju najpovoljniji organizacijski oblici, koji će omogućiti obrazovanje učenika s teškoćama zajedno s njihovim vršnjacima. Tek nakon što se inkluzija u odgoju i obrazovanju regulira potrebnim podzakonskim aktima i uspostave se odgojno-obrazovne metode rada koje odgovaraju inkluzivnoj školi, moći će se provesti kompleksnija istraživanja o učincima raznih metoda rada učitelja i drugih stručnih suradnika. Slično je i s nedostatkom istraživanja o ulozi vršnjaka u postizanju uspjeha kako u obrazovanju tako i u socijalnim vještinama učenika s teškoćama. Dok se dijete s teškoćama smatra „gostom“ u razredu, a učitelj „humanim“ jer je spreman poučavati i tog učenika teško se u takvim uvjetima mogu ispitivati razni programi vršnjačke pomoći, koristili svim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)