Pregled bibliografske jedinice broj: 763432
Škola i upravljanje procesima inkluzije
Škola i upravljanje procesima inkluzije // Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 124-157
CROSBI ID: 763432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i upravljanje procesima inkluzije
(School and inclusion process management)
Autori
Igrić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
124-157
ISBN
978-953-0-31593-8
Ključne riječi
Inkluzivna kultura škole, upravljanje razredom, vršnjački odnosi, poučavanje
(inclusive school culture, clasroom management, peer relationship, teaching)
Sažetak
Za ostvarenje socijalne pravednosti, ključnog zadataka inluzivne škole potrebna su nova znanja i vještine kako rukovodstva škole, posebno ravnatelja, tako i nastavnika škole. I nekad je bila važna uloga ravnatelja, međutim inkluzivna škola zahtjeva mnogo više, jer je upravo ta uloga ključna za spremnost škole na promjene. Teško je govoriti u kojoj mjeri ravnatelji danas u hrvatskim školama vode računa o svemu onom što osigurava inkluzivnu kulturu škole. Ipak je poznato da su neke škole više, a neke manje spremne uključivati učenike s teškoćama. Ravnateljima u školama u Hrvatskoj pomažu stručni suradnici i često se kvaliteta rada suradnika bilo pedagoga, edukacijsko-rehabilitacijskog stručnjaka ili psihologa odražava se na inkluzivnost škole. Za inkluzivnu klimu razreda odgovorni su nastavnici i njihove vještine i znanja o upravljanju razredom. Koliko su vješti i kakvi su njihovi stavovi prema uključivanju najbolje se vidi iz atmosfere, posebno nižih (1.-4.) razreda ili, drugim riječima, da li je učenik s teškoćama prihvaćen ili nije od svojih vršnjaka. Oni nastavnici koji koriste u velikoj mjeri proaktivni stil, te imaju dobar odnos s učenicima i vode računa o njihovim procesima učenja, a ne samo o konačnom rezultatu, usvojenom gradivu biti će uspješni rukovoditelji svojih razreda. Dobra inkluzivna klima u školi i razredu znači da su dobri vršnjački odnosi. Ako se taj cilj nije postigao onda se ne može niti govoriti o inkluzivnoj školi. Kako istraživanja pokazuju odnosi učenika s teškoćama i njihovih vršnjaka mogu biti uspješni, što je važan korak za život učenika s teškoćama, a kasnije odrasle osobe u svojoj sredini kao njen punopravni član. Najnovija istraživanja usmjerena su na to kako na obrazovnom planu postići veći napredak učenika s teškoćama uz primjenu programa u kojima zajedno uče i djeca s teškoćama i njihovi vršnjaci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)