Pregled bibliografske jedinice broj: 763414
Odgojno-obrazovna praksa i različitost
Odgojno-obrazovna praksa i različitost // Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 76-120
CROSBI ID: 763414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovna praksa i različitost
(Educational practice and diversity)
Autori
Igrić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
76-120
ISBN
978-953-0-31593-8
Ključne riječi
istraživanja inkluzivnog obrazovanja, prihvaćanje različitosti, razredna klima, suradničko poučavanje
(inclusive education researches, fostering diversity, classroom atmosphere, collaborative teaching)
Sažetak
Uz pokret za prava sve djece na jednakost u dostupnosti obrazovanju i primjenu spoznaja iz psihologije odgoja i obrazovanja postepeno se razvija praksa odgoja i obrazovanja, koja vodi računa o različitosti među učenicima. Procesu razvoja inkluzivne škole doprinijela su istraživanja o inkluziji iz perspektive njenih ključnih dionika učitelja, roditelja i učenika te istraživanja o primjeni raznih modela potpore školi za provedbu inklkuzije. Pri tome se ističe da je za ostvarivanje inkluzije, nakon istraživanja i rasprava o strategijama prilagodbe škole u zadnjih dvadeset godina prošlog stoljeća, ključno usmjeriti se na rasprave o prihvaćanju filozofije inkluzije. Svjesnost o važnosti konteksta u kojem se odvija nastava, od razreda do škole u cjelini, potiče niz strategija kako bi škola postala ugodno mjesto boravka svim njenim članovima, pri čemu se posebno naglašava uloga suradničkog poučavanja. U tom smjeru su i nastojanja da pristupi i metode specijalnih edukatora (edukacijsko- rehabilitaciskih stručnjaka) i redovnih nastavnika postanu kroz njihovu usku suradnju sastavni dio svake škole u lokalnoj zajednici.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)