Pregled bibliografske jedinice broj: 763380
Neznanstveni odnos prema domaćim znanstvenim časopisima i u njima
Neznanstveni odnos prema domaćim znanstvenim časopisima i u njima // Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti / Hebrang-Grgić, Ivana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2015. str. 233-247
CROSBI ID: 763380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neznanstveni odnos prema domaćim znanstvenim
časopisima i u njima
(Unscientific attitude toward and within national
scientific journals)
Autori
Borš, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti
Urednik/ci
Hebrang-Grgić, Ivana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
233-247
ISBN
978-953-0-61770-4
Ključne riječi
kritika kvalitete, bibliografske baze, recenzije, uredništva, pisanje i objavljivanje znanstvenih radova, znanstvena izvrsnost
(criticism of quality, bibliographic databases, reviews, editorial boards, writing and publishing scientific papers, scientific excellence)
Sažetak
U radu se kritički osvrće na aktualno kritiziranje domaćih znanstvenih časopisa (prije svega onih što objavljuju radove iz humanističkih i društvenih disciplina), ali i na same časopise. U tom se kontekstu pažnja usmjerava na dominantno insistiranje na puko kvantitativnim i formalnim parametrima, odnosno apsolutiziranje scijentometrije. S druge strane, u kontekstu kritičkog osvrta na domaće časopise, pažnja je usmjerena na njihove najuočljivije propuste, prije svega, na postupak recenzije, odnos uredništva prema autorima/cama, uređenje rada, istraživačke radove i sl. Osim toga, promišlja se i o kriterijima prosuđivanja nečije znanstvene izvrsnosti, odnosno o tome gdje objavljivati znanstvene radove. Naposljetku, uz to što se ističe važnost čitanja radova, kao temeljnog kriterija vrednovanja kvalitete časopisa, ali i samih autora/ica radova, u radu se polazi od toga kako bi se vrednovanje znanstvenih časopisa trebalo temeljiti ne samo na kvantitativnim nego i na kvalitativnim parametrima, odnosno da bi trebalo biti integralno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija