Pregled bibliografske jedinice broj: 763359
Uvod u inkluzivnu edukaciju
Uvod u inkluzivnu edukaciju // Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća / Igrić, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2015. str. 3-50
CROSBI ID: 763359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvod u inkluzivnu edukaciju
(Introduction to inclusive education)
Autori
Igrić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Osnove edukacijskog uključivanja-Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
3-50
ISBN
978-953-0-31593-8
Ključne riječi
djeca s teškoćama, integracija, inkluzija, teorijske osnove inkluzije, perspektiva obogaćivanja
(children with disabilities, integration, inclusion, theoretical approach to inclusion, perspective of empowerment)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje djece s teškoćama postalo je ponovo na kraju dvadesetog stoljeća veliki izazov u svijetu i u Hrvatskoj, jer je praksa specijalnog obrazovanja pokazala niz nedostataka. Porasla je svijest društva o diskriminaciji djece s teškoćama u obrazovanju te su se tražili putevi njihovog uključivanja u obrazovanje zajedno s ostalim vršnjacima. Pojmovno razlikovanje integracije i inkluzije je jedan od pokazatelja prepreka na koje nailazi „obrazovanje za sve“. Razvoj obrazovnog uključivanja krenuo je prvo putem na kojem je bilo mnogo iznimaka i utvrđivanja kategorija djece koja se mogu i kategorija koje se ne mogu uključiti, a takav put ne može osigurati jednakost u pristupačnosti obrazovanju za svu djecu. Provedba edukacijske inkluzije moguća je samo uz društvene promjene i to od državne razine do razine svake lokalne škole. Ovaj proces je determiniran i povijesnim razvojem obrazovanja djece s teškoćama u svakoj zemlji, ali i procesima reguluranja prava osoba s invaliditetom i prava djece općenito na međunarodnoj razini. U edukacijsku inkluziju važno je ugraditi dosadašnje spoznaje razvojnih teorija i drugih relevantnih istraživanja koja mogu omogućiti učinkovitije obrazovanje sve djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)