Pregled bibliografske jedinice broj: 763078
Kućni čitalački resursi i čitalačke navike kao prediktori čitanja i pisanja početkom školovanja
Kućni čitalački resursi i čitalačke navike kao prediktori čitanja i pisanja početkom školovanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 763078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kućni čitalački resursi i čitalačke navike kao prediktori čitanja i pisanja početkom školovanja
(Home reading resources and reading habits as predictors of reading and writing at the beginning of formal education)
Autori
Milavec, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.05
Godina
2015
Stranica
28
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
čitanje; pisanje; kućni čitalački resursi; čitalačke navike; početak školovanja
(reading; writing; home reading resources; reading habits; beginning of formal education)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos kućnih čitalačkih resursa i čitalačkih navika objašnjavanju uspješnosti u čitanju i pisanju u početku školovanja uz kontrolu nekih sociodemografskih varijabli. Ispitivane su razlike u prediktivnosti navedenih varijabli ovisno o mjeri čitanja i pisanja te razlike u povezanosti kućnih čitalačkih resursa i čitalačkih navika s vještinama čitanja i pisanja u uzorcima djevojčica i dječaka. U kućne čitalačke resurse uključeni su broj knjiga, vlastita polica s knjigama i dobivanje knjiga na dar od odraslih. Čitalačke navike mjerene su vremenom provedenim u čitanju prije i poslije nastave, čitanjem knjiga za vrijeme ljetnih praznika te samostalnim čitalačkim navikama (čestina čitanja knjiga, časopisa i stripova). Kao mjere uspjeha u čitanju korišteni su Test nizova riječi (TNR) i Test razumijevanja čitanja (TRČ), a kao mjera pisanja Diktat. U istraživanju je sudjelovalo 564 učenika i učenica drugih i trećih razreda osnovne škole. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da postoje određene razlike u doprinosu kućnih čitalačkih resursa i čitalačkih navika ovisno o mjeri čitanja i pisanja. Model objašnjava najviše varijance čitanja s razumijevanjem. Čini se kako su za čitanje i pisanje u odnosu na kućne čitalačke resurse bolji prediktori čitalačke navike. Nadalje, kućni čitalački resursi i čitalačke navike imaju različit doprinos objašnjavanju uspjeha u čitanju i pisanju za djevojčice i dječake. Navedene varijable pokazale su se prediktivnije za uspjeh djevojčica, što je u skladu s rodnim ulogama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad je izrađen u okviru međunarodnog znanstvenog projekta "Writing a text – computerized training of children with dyslexia in Sweden and Croatia", čiji je nositelj Psykologiska Institutionen, Göteborg, Švedska (voditelji projekta: Prof. dr. Erland Hjelmquist i prof. dr. Tomas Tjus, financijska potpora: Sten A. Olssons Stiftelse för Vetenskap och Kultur, br. projekta 1051-13).