Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 763075

Prediktivnost Testa spremnosti za školu za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja


Župić, Ante
Prediktivnost Testa spremnosti za školu za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 763075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prediktivnost Testa spremnosti za školu za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja
(Predicting School Grades and Reading and Writing Skills from School Readiness Assessment Test Scores)

Autori
Župić, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.05

Godina
2015

Stranica
35

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Test spremnosti za školu; TSŠ; ocjene; čitanje; pisanje
(School Readiness Assessment Test; school grades; reading; writing)

Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti prediktivnost Testa spremnosti za školu (Vlahović-Štetić i sur., 1995) za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja u nižim razredima osnovne škole. U istraživanju su sudjelovali učenici drugih (N=94) i trećih (N=93) razreda dviju zagrebačkih škola koji su prije upisa u prvi razred testirani Testom spremnosti za školu (TSŠ). Ispitanici su krajem prvog polugodišta drugog (odnosno trećeg) razreda testirani objektivnim testovima dekodiranja riječi, razumijevanja riječi i pisanja riječi te su prikupljene njihove prošlogodišnje zaključne ocjene. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se na temelju postignuća na TSŠ može objasniti između 10 i 33% varijance školskih ocjena i općeg uspjeha u prvom razredu. Kod ocjena u drugom razredu ti su postotci rjeđe značajni te u najboljem slučaju dosežu 21%. Ovakvi su rezultati u skladu s nalazima iz literature, prema kojima startne razlike u učeničkim sposobnostima postupno gube značaj. Po pitanju vještina čitanja i pisanja, TSŠ se pokazao prediktivnijim za vještine dekodiranja riječi (23% objašnjene varijance) i pisanja (25% objašnjene varijance) u trećem u odnosu na drugi razred (8% objašnjene varijance za dekodiranje i 13% za pisanje), a prediktivnijim za razumijevanje pročitanog teksta u drugom (32% objašnjene varijance) nego u trećem (18% objašnjene varijance) razredu. Moguće objašnjenje razlika u prediktivnosti TSŠ-a za te vještine u drugom u odnosu na treći razred leži u razlikama u kompleksnosti i tempu razvoja vještine razumijevanja čitanja naspram bazičnijih vještina dekodiranja riječi i pisanja. Među subtestovima TSŠ kao najsnažniji samostalni prediktori školskih ocjena pokazali su se Numerički test i grafomotorički testovi. Kao prediktori vještina čitanja i pisanja istaknuli su se Perceptivni test i Test poznavanja činjenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Rad je izrađen u okviru međunarodnog znanstvenog projekta "Writing a text – computerized training of children with dyslexia in Sweden and Croatia", čiji je nositelj Psykologiska Institutionen, Göteborg, Švedska (voditelji projekta: Prof. dr. Erland Hjelmquist i prof. dr. Tomas Tjus, financijska potpora: Sten A. Olssons Stiftelse för Vetenskap och Kultur, br. projekta 1051-13).



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Župić, Ante
Prediktivnost Testa spremnosti za školu za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Župić, A. (2015) 'Prediktivnost Testa spremnosti za školu za školski uspjeh i vještine čitanja i pisanja', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}upi\'{c}, Ante}, year = {2015}, pages = {35}, keywords = {Test spremnosti za \v{s}kolu, TS\v{S}, ocjene, \v{c}itanje, pisanje}, title = {Prediktivnost Testa spremnosti za \v{s}kolu za \v{s}kolski uspjeh i vje\v{s}tine \v{c}itanja i pisanja}, keyword = {Test spremnosti za \v{s}kolu, TS\v{S}, ocjene, \v{c}itanje, pisanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}upi\'{c}, Ante}, year = {2015}, pages = {35}, keywords = {School Readiness Assessment Test, school grades, reading, writing}, title = {Predicting School Grades and Reading and Writing Skills from School Readiness Assessment Test Scores}, keyword = {School Readiness Assessment Test, school grades, reading, writing}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font