Pregled bibliografske jedinice broj: 763032
Roditelji i djeca s teškoćama
Roditelji i djeca s teškoćama // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Ljiljana, Fulgosi-Masnjak, Rea, Wagner Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 60-73
CROSBI ID: 763032 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji i djeca s teškoćama
(Parents and children with disabilities)
Autori
Igrić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Urednik/ci
Igrić, Ljiljana, Fulgosi-Masnjak, Rea, Wagner Jakab, Ana
Izdavač
Centar inkluzivne potpore IDEM
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
60-73
ISBN
978-953-98972-3-7
Ključne riječi
Roditelji djece s teškoćama, proces prilagodbe roditelja, stavovi roditelja prema djetetu, podrška roditeljima djece s teškoćama
(Parents of children with disabilities, adaptation process of parenting, attitudes toward children, support to parents of children with disabilities)
Sažetak
U važnoj ulozi roditelja za odgoj i obrazovanje djece s teškoćama, potrebne su spoznaje o tome kako se obitelj nosi s činjenicom da ima dijete s teškoćama. Iz istraživanja proizlazi da funkcioniranje obitelji uvelike ovisi o unutarnjim psihološkim resursima roditelja, kao i o utjecaju okoline svojim sustavom vrijednosti i normi te razini i oblicima podrške obitelji. Ovisno o osobinama svakoga roditelja, kao i njihovim međusobnim odnosima, razvijaju se stavovi prema djetetu i vlastitoj učinkovitosti u ulozi roditelja. Pored nepovoljnog djelovanja koje donosi izazov roditeljstva djeteta s teškoćama, studije su ukazale i na neke pozitivne učinke, kojima treba posvetiti više pažnje u daljnjim istraživanjima i praksi. Sama činjenica o teškoći djeteta nije se pokazala ključnim čimbenikom za razinu stresa kod roditelja, već su se snage roditelja i njihova međusobna interakcija pokazali odgovornima. Stoga se već psihološkom podrškom roditelja može osigurati njihova bolja percepcija kompetentnosti za ulogu roditeljstva i stvoriti osnova za njihovu prilagodbu i aktivizam u traženju najboljeg izbora u odgoju i obrazovanju vlastita djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)