Pregled bibliografske jedinice broj: 762872
Suvremeni europski igrani film: konteksti i tendencije
Suvremeni europski igrani film: konteksti i tendencije // Hrvatski filmski ljetopis,, 76 (2012), 1; 77-92 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 762872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni europski igrani film: konteksti i tendencije
(Contemporary European Cinema: Contexts and Tendencies)
Autori
Ivana Keser Battista
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis, (1330-7665) 76
(2012), 1;
77-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
europski film; kontekst; tendencije; nacionalni film; koprodukcije; politika autora; angažirani film; transcedentalni film;
(european cinema; context; tendecies; national cinema; cooproductions; the politics of the author; aengaged cinema; transcedental cinema)
Sažetak
Studija o europskom igranom filmu koja obuhvaća posljednjih pedesetak godina predstavlja uvod u kontekst, tendencije i smjernice suvremenog europskog filma čije se definicije zadržavaju na naznakama, lociranju senzibiliteta, spontanih pojava, tek rijetkih proglasa i programa. Europski se film desetljećima proučavao parcijalno kroz nacionalne kinematografije a u novije vrijeme, potaknut jedinstvenim europskim tržištem i koprodukcijama, sve više kao zajedničko europsko kulturno naslijeđe. Značajke su suvremenog europskog filma u rasponu od udaljavanja od politike autora, do angažiranog filma, odnosno brige za tekuća društvena pitanja: egzila, siromaštva i moralnih pitanja, pa do transcedentalnog filma u kojem redatelji preferiraju distanciranje od stvarnosti i odbijanje specificiranja neuralgičnih točaka društva. Pored prevlasti sigurnih žanrova, filmova sa naglašenom naracijom: povijesnih romansi, komedija, akcijskih filmova i literarnih adaptacija, europski je film i danas sklon eksperimentu i inovaciji, odbijanju da se slijede propisana pravila u mainstream naraciji. U europskom se filmu nastavlja tradicija filma kao osobne izjave, odnosno malog budžeta koji omogućuje preispitivanje filmskih konvencija. Bavljenje europskim filmom danas znači prije pronalaženje struktura, ustanovljavanje kategorija i kontinuiteta negoli definiranje stvaralačkih ključeva i prikladnih okvira s ciljem razvrstavanja raznolike europske produkcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ivana Keser Battista
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Index to Film Periodicals