Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 762870

Esej: razmišljanje u fragmentima


Ivana Keser Battista
Esej: razmišljanje u fragmentima // Filozofska istraživanja, 33 (2013), 2; 258-266 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 762870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Esej: razmišljanje u fragmentima
(Essay: Thinking in Fragments)

Autori
Ivana Keser Battista

Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 33 (2013), 2; 258-266

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
esej; esejizam; raspravljački film; refleksivni film
(essay; essayism; discoursive film; reflexive film)

Sažetak
Ovaj rad razmatra pojam i fenomen eseja u književnosti i filmu uz pomoć teoretskih perspektiva književnofilozofskog propitivanja Theodora Adorna, Györgya Lukácsa, Viléma Flussera, Gerharda Haasa, Milivoja Solara, Rolanda Barthesa i Réde Bensmaïe kao i filmoloških perspektiva Joséa Mourea, Christe Blümlinger ili Phillipea Lopatea. Esej je obilježen slobodom i procesom a njegova je glavna značajka fragment koji preferira pluralnost iznad hijerarhije, pozivajući se na kontradikcije ponad bezuvjetne izričitosti. Esej u književnosti i filmu strukturiran je upotrebom fragmenta tako da u svakom svojem segmentu, u većini slučajeva, može funkcionirati nezavisno. Esejističke strategije predstavljaju djelo koje postaje mjesto nestabilnosti, preispitivanja i revizije misli. Filmski eseji pretapaju granice filmske prezentacije i mogu apsorbirati ili inkorporirati različite žanrove i teme kroz: biografiju, autobiografiju, povijest, kulturu, fikciju, kritiku, poeziju, fotografiju, ilustraciju i sam film. Karakter je filmskog eseja konstitutivno neformalan te kao takav nije jasno definiran u filmskim studijima. Filmski se esej naime često zasniva na meditaciji o specifičnoj temi umjesto na izlaganju uzročnoposljedičnog slijeda priče, kakvo se očekuje u fikcionalnom filmu. Esej općenito predstavlja proces čiji je cilj istraživanje, a ne nužno zaokruženo djelo jednoznačnog značenja i eksplicitnog iskaza. Konstitutivno neformalan karakter eseja manifestira se kroz prisutnost sljedećih elemenata koji esej čine raspravljačkim: asocijativno izlaganje, dijalogizam, procesualnost,

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Keser Battista (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivana Keser Battista
Esej: razmišljanje u fragmentima // Filozofska istraživanja, 33 (2013), 2; 258-266 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Ivana Keser Battista (2013) Esej: razmišljanje u fragmentima. Filozofska istraživanja, 33 (2), 258-266.
@article{article, year = {2013}, pages = {258-266}, keywords = {esej, esejizam, raspravlja\v{c}ki film, refleksivni film}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {33}, number = {2}, issn = {0351-4706}, title = {Esej: razmi\v{s}ljanje u fragmentima}, keyword = {esej, esejizam, raspravlja\v{c}ki film, refleksivni film} }
@article{article, year = {2013}, pages = {258-266}, keywords = {essay, essayism, discoursive film, reflexive film}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {33}, number = {2}, issn = {0351-4706}, title = {Essay: Thinking in Fragments}, keyword = {essay, essayism, discoursive film, reflexive film} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font