Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 762663

Utjecaj odnosa s medijima na ponašanje javnosti: usporedba uredničkih sadržaja i oglašavanja


Tkalac Verčič, Ana; Vučković, Đurđica
Utjecaj odnosa s medijima na ponašanje javnosti: usporedba uredničkih sadržaja i oglašavanja // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 45-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 762663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj odnosa s medijima na ponašanje javnosti: usporedba uredničkih sadržaja i oglašavanja
(Effect of media relations on audiences: comparing how editorials and advertising influence behavior)

Autori
Tkalac Verčič, Ana ; Vučković, Đurđica

Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 22 (2010), 1; 45-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odnosi s javnošću; urednički sadržaji; oglašavanje; multiplikator percipiranog utjecaja
(public relations; editorial content; advertising; perceived influence multiplier)

Sažetak
U odnosima s javnošću česta je i vrlo popularna pretpostavka prema kojoj urednički sadržaji u medijima imaju veći komunikacijski utjecaj od oglasa. Opisana teza toliko je proširena (i među stručnjacima za odnose s javnošću i među onima s područja marketinške komunikacije) da se iz nje razvila ideja o tzv. multiplikatorima percipiranog utjecaja koji upućuju na 2, 5 do 8 puta veću vrijednost uredničkog sadržaja u odnosu na oglasni. U ovom radu, zasnovanom na opisanoj pretpostavci, cilj je bio dodatno istražiti na koji način ciljna publika doživljava uredničke i oglasne sadržaje. Problem istraživanja bio je usmjeren na usporedbu utjecaja uredničkih sadržaja s utjecajem oglasa, na ponašanje odnosno bihevioralnu namjeru (kroz četiri medija – internet, radio, novine i televiziju). Ispitanici su bili podijeljeni u dvije skupine - postojeći korisnici usluge koja je bila u fokusu rada (među kojima se ispitivao utjecaj na ponašanje) te potencijalni korisnici (među kojima se ispitivao utjecaj na bihevioralnu namjeru). Postojeći korisnici procijenili su kako su urednički sadržaji u većoj mjeri oblikovali njihovo ponašanje, no ta razlika nije se pokazala statistički značajnom. Za razliku od njih, potencijalni korisnici oglasni su sadržaj procijenili značajnijim u oblikovanju bihevioralne namjere. Ovakvi su rezultati još jednom pokazali kako je pretpostavka o većem utjecaju uredničkih sadržaja vrlo upitna.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Tkalac Verčič (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tkalac Verčič, Ana; Vučković, Đurđica
Utjecaj odnosa s medijima na ponašanje javnosti: usporedba uredničkih sadržaja i oglašavanja // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 45-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Tkalac Verčič, A. & Vučković, Đ. (2010) Utjecaj odnosa s medijima na ponašanje javnosti: usporedba uredničkih sadržaja i oglašavanja. Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (1), 45-60.
@article{article, author = {Tkalac Ver\v{c}i\v{c}, Ana and Vu\v{c}kovi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2010}, pages = {45-60}, keywords = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, uredni\v{c}ki sadr\v{z}aji, ogla\v{s}avanje, multiplikator percipiranog utjecaja}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {22}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Utjecaj odnosa s medijima na pona\v{s}anje javnosti: usporedba uredni\v{c}kih sadr\v{z}aja i ogla\v{s}avanja}, keyword = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, uredni\v{c}ki sadr\v{z}aji, ogla\v{s}avanje, multiplikator percipiranog utjecaja} }
@article{article, author = {Tkalac Ver\v{c}i\v{c}, Ana and Vu\v{c}kovi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2010}, pages = {45-60}, keywords = {public relations, editorial content, advertising, perceived influence multiplier}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {22}, number = {1}, issn = {0353-4790}, title = {Effect of media relations on audiences: comparing how editorials and advertising influence behavior}, keyword = {public relations, editorial content, advertising, perceived influence multiplier} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font