Pregled bibliografske jedinice broj: 762581
Upravljanje čimbenicima profitabilnosti informacijskog sektora
Upravljanje čimbenicima profitabilnosti informacijskog sektora // Praktični menadžment, 5 (2014), 2; 30-42 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 762581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje čimbenicima profitabilnosti informacijskog sektora
(Managing profitability factors in the information sector)
Autori
Rupčić, Nataša ; Kurjaković, Marina
Izvornik
Praktični menadžment (1847-8107) 5
(2014), 2;
30-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profitabilnost; upravljanje cijenama; menadžersko odlučivanje; informacijski sektor
(profitability; price management; managerial decision making; information sector)
Sažetak
Pri donošenju upravljačkih odluka potrebno je poznavati specifičnosti industrije u kojoj poduzeće djeluje. Kako bi mogli privlačiti kapital, menadžeri poduzeća informacijskog sektora trebaju definirati jasni model njihova upravljanja, a to se posebice odnosi na učinkovito upravljanje čimbenicima profitabilnosti. Određivanje cijena proizvoda ključno je za profitabilnost informacijskog sektora. U tom procesu nije moguće poći od standardne ekonomske zakonitosti prema kojoj se cijena snižava sve do razine graničnih troškova jer granični troškovi u informacijskom sektoru teže nuli. Budući da strategija troškovnog vodstva ne daje rezultata, potrebno je cijene određivati prema metodi utemeljenoj na isporuci vrijednosti za kupca. U radu se stoga dokazuje hipoteza prema kojoj je osnovicu profitabilnosti poduzeća informacijskog sektora moguće identificirati u smislu utvrđivanja politike cijena na osnovi proizvodne diferencijacije ili proliferacije, koju je moguće ostvariti uz minimalne troškove. Proizvodna diferencijacija ili verziranje odnosi se na situaciju kada poduzeća nude različite inačice proizvoda, odnosno „verzije“ te omogućuju kupcima da odaberu varijantu koja im najviše odgovara. Na taj način moguće je postići veće zadovoljstvo kupaca zbog boljeg omjera cijena/vrijednost. S obzirom na činjenicu da povećanjem broja inačica troškovi poduzeća ne rastu proporcionalno, povećava se razina profita. Važnost proizvodne diferencijacije ili proliferacije u okviru proizvodne linije, prepoznala su mnoga poduzeća te su pristupila izradi softverskih rješenja koja su u skladu s korisničkim zahtjevima te njihovoj spremnosti da plate. Proizvodna diferencijacija ili proliferacija u okviru proizvodne linije poduzeća, odnosno „verziranje“ stoga predstavlja temeljni čimbenik profitabilnosti informacijskog sektora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA