Pregled bibliografske jedinice broj: 762542
Promjene metakognitivnih procesa (zabrinjavajućih misli) u studentskoj populaciji utvrđene "Upitnikom metakognicije"
Promjene metakognitivnih procesa (zabrinjavajućih misli) u studentskoj populaciji utvrđene "Upitnikom metakognicije" // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 167-180 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 762542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene metakognitivnih procesa (zabrinjavajućih misli) u studentskoj populaciji utvrđene "Upitnikom metakognicije"
(Changes in metacognitive processes in the student population detected by the "Metacognition questionnaire")
Autori
Kolesarić, Vladimir ; Milić, Marija
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17
(2014), 2;
167-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
metakognicija ; metakognitivni doživljaji ; kognicija ; mišljenje o mišljenju ; svijest o sebi
(metacognition ; metacognitive experiences ; cognition ; thinking about thinking ; self-consciousness)
Sažetak
S. Cartwright i A. Wells 1997. godine objavili su Meta-Cognition Questionnaire, koji sadrži 65 čestica sa skalama za odgovaranje Likertovog tipa. Prema rezultatima autora, upitnik mjeri pet empirijski odvojenih kategorija vjerovanja i procesa usmjerenih na vlastite misli, tj. metakogniciju. Tih pet kategorija su: pozitivna vjerovanja o zabrinutosti, negativna vjerovanja o nekontroliranosti misli i s tim vezane opasnosti, kognitivna sigurnost, negativna vjerovanja o mislima općenito, uključujući praznovjerje, kaznu i odgovornost, kognitivna osviještenost. Preveden na hrvatski primijenjen je na studentima (N = 163) svih pet godišta studija psihologije u Osijeku. Po prosječnom rezultatu u ovom upitniku 1. i 2. godina studija se ne razlikuju, ali se 1. godina razlikuje i od 3. i od 4. i od 5. godine (prosječni rezultati rastu s godištima studija). Na našim rezultatima dobili smo šest faktora koji su po sadržaju vrlo slični originalnim kategorijama. Rezultati studenata elektrotehničkog studija u Osijeku uklapaju su u opću sliku dobivenu na studentima psihologije. Razlikovanje rezultata u Upitniku metakognicije u prvim godinama studija od kasnijih može imati važnih praktičnih reperkusija u pomaganju studentima pri svladavanju teškoća u studiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus