Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 762126

Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici


Lazarić, Lorena; Drandić, Dijana
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici // 3. Međimurski filološki dani / Cvikić, L ; Kovačević, B ; Legac, V ; Ramadanović, E ; Turza-Bogdan, T ; Virč, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015. str. 53-54 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 762126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici
(Early Bilingualism in Multicultural Community)

Autori
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
3. Međimurski filološki dani / Cvikić, L ; Kovačević, B ; Legac, V ; Ramadanović, E ; Turza-Bogdan, T ; Virč, I. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015, 53-54

ISBN
978-953-7210-76-2

Skup
Međunarodni znanstveni skup: 3. Međimurski filološki dani – International scientific conference: Međimurje Philology Conference 3

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 12.03.2015. - 13.03.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijete hrvatofon ; multikulturalnost ; interakcija ; otvorenost ; talijanski jezik
(Croatian-speaking children ; multiculturalism ; interaction ; communicability ; Italian language)

Sažetak
Obzirom na multikulturalno okruženje i u cilju njegovanja prava talijanske nacionalne manjine, u Istarskoj županiji djeluje veliki broj odgojno-obrazovnih ustanova na talijanskom jeziku. Međutim, istraživanje je pokazalo da se u vrtiće i škole na talijanskom jeziku upisuju ne samo djeca pripadnici talijanske nacionalne manjine, već i djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik.U skladu s temeljnim ciljem našeg istraživanja, namjera nam je bila utvrditi koji su razlozi radi kojih se roditelji udlučuju na školovanje na talijanskom jeziku, zatim postoji li povezanost nastavka školovanja na talijanskom jeziku i materinskog jezika djece koja su pohađala talijanski vrtić. Istraživanje je provedeno na odgajateljima i učiteljima primarnog obrazovanja koji rade u svim vrtićima i školama na talijanskom jeziku u Istarskoj županiji. Istraživanje je pokazalo da prema percepcijama odgajatelja i učitelja a s obzirom na kontakte s roditeljima, možemo zaključiti da roditelji najčešće upisuju djecu u vrtić i školu na talijanskom jeziku zbog nastavka vertikale obrazovanja na talijanskom jeziku, jer žele da djeca bolje nauče koristiti drugi jezik (jezik sredine), radi stvaranja etničkog identiteta te da bi pridonijeli održavanju talijanske kulture, tradicije, običaja i vrijednosti. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu utjecaja višejezične okoline na učenje talijanskog jezika kao drugog jezika (L2) djece hrvatofona, te za razvijanje međukulturne interakcije i poštivanja različitosti među djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Avatar Url Lorena Lazarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lazarić, Lorena; Drandić, Dijana
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici // 3. Međimurski filološki dani / Cvikić, L ; Kovačević, B ; Legac, V ; Ramadanović, E ; Turza-Bogdan, T ; Virč, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015. str. 53-54 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Lazarić, L. & Drandić, D. (2015) Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici. U: Cvikić, L., Kovačević, B., Legac, V., Ramadanović, E., Turza-Bogdan, T. & Virč, I. (ur.)3. Međimurski filološki dani.
@article{article, author = {Lazari\'{c}, Lorena and Drandi\'{c}, Dijana}, year = {2015}, pages = {53-54}, keywords = {dijete hrvatofon, multikulturalnost, interakcija, otvorenost, talijanski jezik}, isbn = {978-953-7210-76-2}, title = {Rana dvojezi\v{c}nost u vi\v{s}ekulturnoj zajednici}, keyword = {dijete hrvatofon, multikulturalnost, interakcija, otvorenost, talijanski jezik}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ)}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lazari\'{c}, Lorena and Drandi\'{c}, Dijana}, year = {2015}, pages = {53-54}, keywords = {Croatian-speaking children, multiculturalism, interaction, communicability, Italian language}, isbn = {978-953-7210-76-2}, title = {Early Bilingualism in Multicultural Community}, keyword = {Croatian-speaking children, multiculturalism, interaction, communicability, Italian language}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ)}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font