Pregled bibliografske jedinice broj: 761680
Učinak u različito kompleksnim kognitivnim zadacima u stresnim uvjetima
Učinak u različito kompleksnim kognitivnim zadacima u stresnim uvjetima // Acta Iadertina, 11 (2014), 23-33 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 761680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak u različito kompleksnim kognitivnim zadacima u stresnim uvjetima
(Performance in cognitive tasks with varying degrees of complexity in stressful conditions)
Autori
Nikolić, Matilda ; Ivaković, Fanika
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 11
(2014);
23-33
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kompleksnost; kognitivni zadaci; pamćenje; stres; učinak
(complexity; cognitive tasks; memory; stress; performance)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kako stres utječe na obavljanje kognitivnih zadataka različite zahtjevnosti. U istraživanju si korištena tri kognitivna zadatka: zadatak pamćenja na razini prepoznavanja, zadatak pamćenja na razini dosjećanja i problemski zadatak. Pretpostavljeno je da učinak stresa neće biti jednak na svim razinama zahtjevnosti zadatka, već da će doći do interakcijskog djelovanja ovih dvaju faktora i to na način da će stres imati negativno djelovanje kod najzahtjevnijeg i ujedno kompleksnijeg zadataka (problemski zadatak), a pozitivno kod najmanje zahtjevnog zadatka (pamćenje na razini prepoznavanja). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 59 ispitanika, studenata Sveučilišta u Zadru čija je prosječna dob iznosila 20, 75 godina. Sudionici su podijeljeni u tri grupe, pri čemu je svaka grupa obavljala jednu vrstu zadatka i to u dva navrata, jedan put u uvjetima sa, a drugi put u uvjetima bez stresa. Stres je izazivan prikazivanjem 20-minutnog isječka ratnog filma. Za svaki zadatak su postojale dvije paralelne forme (za svaku eksperimentalnu situaciju po jedna), a svaki sudionik je dolazio dva puta na ispitivanje, s razmakom od oko tjedan dana. Rezultati istraživanja pokazuju da kada je riječ o kognitivno najmanje zahtjevnom zadatku, pamćenju na razini prepoznavanja, izloženost stresu je dovela do poboljšanja učinka, nema efekta stresa kada je riječ o srednje zahtjevnom zadatku (dosjećanje), dok kod problemskih zadataka, koji su s obzirom na kognitivne zahtjeve najkompleksniji i najzahtjevniji stres ima negativan utjecaj na učinak. Dakle, može se reći da na pitanje kakav je utjecaj stresa na učinak u kognitivnim zadacima nema jednoznačnog odgovora, već njegov utjecaj ovisi o zahtjevnosti samog zadatka.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija