Pregled bibliografske jedinice broj: 761668
Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada
Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada // 13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica Knjižnice : kamo i kako dalje? / Hebrang Grgić, Ivana ; Špac, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2014. str. 268-277
CROSBI ID: 761668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada
(Education for Information Literacy for Users of Department of Social Work)
Autori
Švenda-Radeljak, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica Knjižnice : kamo i kako dalje?
Urednik/ci
Hebrang Grgić, Ivana ; Špac, Vesna
Izdavač
Hrvatsko knjižničarsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
268-277
ISBN
978-953-6001-94-1
Ključne riječi
elektronički izvori informacija, informacijska pismenost, poduka korisnika
(e-sources, information literacy, training of users)
Sažetak
Sažetak U razdoblju 1995.-2001. godine događaju se mnoge promjene u radu knjižnice Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od kojih je ključan proces informatizacije. Paralelno s tim procesom u izvođenju nastave i procesu znanstveno- istraživačkog rada e-izvori informacija počinju se sve aktivnije koristiti. Raste broj korisnika, kao i složenost njihovih upita. Stoga dotadašnja individualna poduka iz pretraživanja informacija postaje: nepraktična, neselektivna, nedostatna. Postalo je nužno ponuditi sustavno i formalizirano obrazovanje korisnika vještinama pretraživanja e-izvora knjižnične građe. Od akademske godine 2003./04. počinju se stoga organizirati prve grupne poduke studenata I godine za čitav Pravni fakultet. Knjižnica Studijskog centra socijalnog rada (SCSR-a) obzirom svoje specifičnosti, organizira za svoje studente poduke u zasebnim grupama, te ih učiniti primjerenom stvarnim potrebama korisnika. Slijedeće ak. god. na SCSR-a opremljena je Informatička učionica, te se od tada edukacija odvija u tom prostoru. Mijenja se i način prezentiranja, te se uvodi kraće predavanje u formi Power Point Prezentacije, a nakon toga praktične vježbe za sve sudionike. Nadalje poduka se želi učiniti primjerenom stvarnim potrebama korisnika. Stoga se oni dijele u više kategorija, različitih po svom (pred)znanju informatičkih vještina, potrebama i vremenu koje mogu odvojiti za ovaj dio obrazovanja, te se za svaku kategoriju primjenjuje njima prilagođena poduka. Rukovodeći se primjerima dobre prakse ostalih visokoškolskih ustanova, planira se i integracija poduke u neki od nastavnih kolegija pod nazivom Informacijska pismenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti