Pregled bibliografske jedinice broj: 761639
Prilagodljivo e-učenje zasnovano na stilovima učenja korisnikâ
Prilagodljivo e-učenje zasnovano na stilovima učenja korisnikâ, 2015., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 761639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodljivo e-učenje zasnovano na stilovima učenja korisnikâ
(Adaptive e-learning based on users learning styles)
Autori
Nakić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
27.02
Godina
2015
Stranica
183
Mentor
Glavinić, Vlado ; Granić, Andrina
Ključne riječi
e-učenje; individualne razlike; stilovi učenja; prilagodljivi sustavi e-učenja; model prilagođavanja; vrednovanje; upotrebljivost prilagodljivih sustava e-učenja
(e-learning; individual differences; learning styles; adaptive e-learning systems; adaptivity model; evaluation; usability of adaptive learning systems)
Sažetak
Istraživanje u okviru disertacije usmjereno je na proučavanje individualnih razlika među korisnicima sustava e-učenja te utjecaja individualnih obilježja korisnika na kvalitetu interakcije i na postignuća u učenju. U predstavljenom istraživanju identificiran je skup individualnih razlika koje utječu na proces i ishode učenja korištenjem prilagodljivih sustava e-učenja te je oblikovana taksonomija individualnih obilježja korisnika koji se primjenjuju kao izvori prilagođavanja u sustavima e-učenja. Među karakteristikama korisnika koji imaju najveći utjecaj na interakciju korisnika sa prilagodljivim sustavom ističu se stilovi učenja. Stoga je u okviru istraživanja razvijen model prilagođavanja on-line kolegija stilovima učenja njegovih polaznika. Definirani model prilagođavanja ostvaruje prilagodljivost kolegija na najnižjoj razini nastavnih sadržaja odnosno na razini nastavnih pojmova. Model donosi smjernice za prilagođavanje te metode i tehnike kojima se definirani mehazmi prilagođavanja mogu implementirati u konkretno okruženje. Predloženi model se konkretizira u u slučaju korištenja na on-line kolegiju u sustavu Moodle. Prilagodljivost kolegija stilovima učenja osigurava modul za oblikovanje prilagodljivih lekcija, nazvan Adaptedlesson, koji je realiziran kao nadogradnja sustava Moodle. Prilagodljivo ponašanje on-line kolegija razvijenih korištenjem modula Adaptedesson očituje se u automatiziranom individualno prilagođenom redoslijedu i načinu prikaza stranica sadržaja te u podršci polaznicima kolegija u orijentaciji i kretanju po sadržaju. Valjanost predloženog modela prilagođavanja stilovima učenja empirijski je potvrđena u studijama vrednovanja upotrebljivosti i učinkovitosti prototipnog prilagodljivog on-line kolegija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb